• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50461
+
-

دستور بازگشت بسته‌های اینترنت سابق

اقدام ناگهانی اپراتورهای تلفن همراه برای حذف بسته‌های بلندمدت اینترنت با واکنش وزیر ارتباطات روبه‌رو شده است. به گزارش همشهری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داده است که اپراتورهای تلفن همراه نسبت به بازگشت بسته‌های بلندمدت اینترنت همراه اقدام کنند.
در یک اقدام ناگهانی اپراتورهای تلفن همراه اقدام به حذف بسته‌های اینترنت ۶ ماهه و یکساله کرده بودند؛ بسته‌هایی که برای بسیاری از مردم مقرون به صرفه است و نیازهای آنها را تامین می‌کند. محمدجواد آذری‌جهرمی در توییتر خود نوشت: گزارشی مبنی بر حذف بسته‌های بلندمدت از سبد خدمات اپراتورهای تلفن همراه دریافت کردم. بررسی‌ها حاکی از صحت گزارش بود.
 او با تأکید بر دستور برای بازگشت این بسته‌های بلندمدت، نوشت: دستور داده شد که ظرف ۴۸ساعت این بسته‌ها بازگردانده شوند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: اپراتورها بهتر است به‌جای افزایش تعرفه، همچنان سیاست مدیریت هزینه‌های مازاد را پیگیری کنند. به گفته مقام‌های دولتی اپراتورهای تلفن همراه به‌خاطر افزایش قیمت ارز با مشکلات درآمدی روبه‌رو هستند. وزارت ارتباطات اما به جای افزایش تعرفه‌ها آنها را برای پیگیری مدیریت هزینه مجاب کرده است. یکی از مشکلات اصلی آزاد نشدن باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ است که سازمان صداوسیما حاضر به آزادسازی آنها نیست. استفاده از این باندها می‌تواند هزینه‌های توسعه شبکه اپراتورها را بسیار کاهش دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید