• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50460
+
-

ورود مجلس به ماجرای «ستاره و مربع‌های‌» صدا‌و‌سیما

گروهی از نمایندگان براساس نامه‌ای که تصویر آن در فضای مجازی منتشر شده، خواستار ورود مجلس به ماجرای جنجالی قرارداد انحصاری یک شرکت ارزش‌افزوده با صدا‌و‌سیما شده‌اند.
به گزارش همشهری، در این نامه که خطاب به هیأت رئیسه مجلس با امضای ۱۲ نماینده نوشته شده، آمده است: استارتاپ‌ها در سال‌های اخیر در کشور رشد قابل توجهی داشته و لازم است که در ایران هم نسبت به بهبود و ارتقای فضای کسب‌و‌کار آنها اقدام مقتضی صورت پذیرد. اخیرا سازمان صدا‌و‌سیما با قراردادی تبلیغات استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نو را به مجموعه‌‌ای واگذار کرده که این امر ضمن افزایش هزینه تبلیغات استارتاپ‌ها و ایجاد خلل در فضای رقابتی، فضای جاری نه‌چندان مطلوب کسب‌و‌کارهای نوین را با چالش‌های جدید مواجه ساخته است.
نمایندگان امضا‌‌کننده این نامه در ادامه خواسته‌اند تا با توجه به مفاد تبصره یک بند‌۷ ماده‌۴۵ آیین‌نامه داخلی دستور بررسی این موضوع و اصلاح رویه در این رابطه در کمیسیون‌های تخصصی صادر شود.
براساس این ماده، کمیسیون‌های تخصصی می‌توانند در مواردی خاص جلساتی برگزار کنند و پس از بررسی موضوع گزارشی تهیه و در صحن علنی قرائت کنند.
فرید موسوی، رئیس فراکسیون جوانان مجلس‌ هم روز گذشته در توییتر خود با اشاره به انحصار صداوسیما در ارائه تبلیغات به شرکت‌های خاص با انتشار این نامه ضمن درخواست برای فراهم‌آوردن شرایط رقابتی برای دیگر فعالان اکوسیستم استارتاپی در این زمینه از هیأت رئیسه مجلس خواست تا دستور بررسی قراردادهای ارزش‌افزوده صداوسیما صادر شود.
ماجرای این قرارداد پس از آنکه وزارت ارتباطات دستکاری در آرای مردم طی نظرسنجی انتخاب برنامه‌های محبوب صدا‌و‌سیما را تأیید کرد، جنجالی شد. وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده که در این دستکاری از وارد‌کردن دیتابیس شماره‌های تلفن مردم در بستر شرکت مجری نظرسنجی استفاده شده است. برخلاف گزارش برخی رسانه‌ها بحث تحقیق و تفحص در این رابطه مطرح نیست و در نامه نمایندگان از هیأت رئیسه مجلس خواسته شده تا موضوع انحصار قراردادهای صداوسیما با شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده به کمیسیون‌های تخصصی واگذار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید