• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50439
+
-

منصور و النصر

منصور و النصر

از ساعت 19:15امشب، ذوب‌آهن در دومین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان خواهد رفت. عربستانی‌ها که فصل گذشته به‌دلیل مشکلاتی فقط با 2تیم در لیگ قهرمانان حضور داشتند امسال دوباره به همان 4سهمیه قبلی برگشته‌اند و بیشترین سهمیه را در میان کشورهای غرب آسیا دارند. در جمع کشورهای غرب آسیا فقط عربستان است که در هر 4گروه نماینده دارد و امسال برخلاف فصل گذشته همه تیم‌های ایرانی باید با عربستانی‌ها روبه‌رو شوند. رویارویی با عربستانی‌ها با توجه به برگزاری بازی در کشور ثالث مشکلات زیادی برای تیم‌های ایرانی ایجاد می‌کند و باید دید ذوب‌آهن به‌عنوان نخستین تیمی که با باشگاه‌های عربستان رودررو می‌شود، توان غلبه بر حریف خود را خواهد داشت یا نه؟
ذوب‌آهن با هدایت علیرضا منصوریان در نخستین بازی این رقابت‌ها که یک بازی خانگی مقابل الزورا بود با بدشانسی متوقف شد و از کسب 3امتیاز بازماند. شاگردان جوان منصوریان درخشش خوبی مقابل حریف عراقی داشتند اما دروازه‌بان الزورا درخشان‌ترین چهره زمین بود و مقابل تمامی حملات میزبان ایستادگی کرد. همان شب النصر عربستان با تک‌گل لیما مغلوب الوصل امارات شد تا بدون امتیاز به بازی با ذوب‌آهن برسد. تک‌گل لیما که از روی یک ضربه پنالتی وارد دروازه النصر شد تنها گل ردوبدل‌شده در نخستین بازی‌های گروهA بود. النصر که نخستین بازی‌اش را در امارات با شکست پشت سر گذاشت، دومین بازی را هم در امارات برگزار می‌کند. جدال ایرانی‌ها و عربستانی‌ها مثل سال‌های اخیر در کشور ثالث برگزار می‌شود و النصر شهر دوبی را برای میزبانی از ذوبی‌ها انتخاب کرده است.
ذوب‌آهن در آخرین بازی‌اش پیش از سفر به امارات موفق شد پدیده را در مشهد شکست بدهد و پس از مدت‌ها به یک برد باارزش در لیگ برتر دست پیدا کند. منصوریان از زمان ورود به فولادشهر نتوانسته بود در لیگ برتر به پیروزی برسد و حتی تیم او بیش از 500دقیقه را در حسرت گلزنی سپری کرده بود. اما ارسلان مطهری بالاخره این طلسم را شکست و ذوب‌آهن را در مشهد به گل رساند. این پیروزی، روحیه و انگیزه ذوبی‌ها را تا حدود زیادی بالا برد و حالا می‌توان به موفقیت این تیم در بازی با سعودی‌ها امید بیشتری بست. 2 ساعت قبل از این بازی و از ساعت17:30دو تیم الزورا و الوصل نیز به میزبانی تیم عراقی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و الوصل با کسب حداقل یک تساوی در زمین الزورا می‌تواند صدرنشینی خودش را در پایان روز دوم نیز حفظ کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید