• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 اسفند 1397
کد مطلب : 50303
+
-

مدعی هستیم هم در لیگ ،‌ هم در آسیا

چشمی: هواداران ما را مقابل العین تنها نگذارند

مدعی هستیم هم در لیگ ،‌ هم در آسیا

محمد زارعی 

روزبه چشمی در خط میانی استقلال یک مهره کلیدی است؛ بازیکنی که نبودش در بازی با الدحیل حسابی به چشم آمد. او در لیگ مقابل نفت مسجدسلیمان یکی از چهره‌های خوب تیمش بود. چشمی اعتقاد دارد که استقلال را همچنان می‌توان مدعی قهرمانی لیگ برتر دانست و در آسیا هم هنوز چیزی تمام نشده است.
   نفت مسجد سلیمان را به سختی بردید.
بله واقعا بازی سختی بود ولی خب توجه داشته باشید ما بازی‌های فشرده‌ای داریم. با این حال توانستیم یک برد ارزشمند دیگر کسب کنیم و به جمع مدعیان اضافه شویم و فاصله خود را با صدر جدول کم کنیم. البته باید توجه داشت که ما در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی داریم و با این شرایط فشرده کارمان خیلی سخت می‌شود.
   شما هم مانند پرسپولیسی‌ها به فشردگی لیگ اعتراض دارید؟
بله؛ واقعا انتظار داریم مسئولان سازمان لیگ تغییراتی در برنامه لیگ به‌وجود آورند. به هرحال ما نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم. روا نیست اینطور به‌طور فشرده بازی هایمان برگزار شود. بچه‌ها خسته می‌شوند و زیر این فشار مصدومیت‌هایی هم برای بازیکنان به‌وجود می‌آید.
   استقلال لیگ قهرمانان را با شکست سنگین مقابل الدحیل آغاز کرد تا کار سختی برای صعود داشته باشد. نظر خودت چیست؟
ما مستحق شکست مقابل الدحیل نبودیم. من متأسفانه در این بازی به‌دلیل محرومیت غایب بودم ولی اعتقاد دارم می‌توانستیم در این بازی بازنده نباشیم اما شانس با ما یار نبود. با تمام این تفاصیل هنوز چیزی تمام نشده و ما 5بازی دیگر در پیش داریم؛ به‌خصوص بازی سه‌شنبه با العین که در ورزشگاه آزادی خواهد بود. امیدوارم هواداران بیایند ما را تنها نگذارند.
   شاید در پایان سال بهترین عیدی که بتوانید به هواداران بدهید برد العین  باشد.
ما بازی‌ها را هفته به هفته پیش می‌بریم. الان 3 امتیاز بازی با العین را پیش رو داریم و تمام تلاش مان را برای برد می‌کنیم. بعد از آن هم به مصاف نساجی خواهیم رفت. امیدوارم هر دو مسابقه را ببریم و سال را خوب تمام کنیم تا به فروردین برسیم و نخستین بازی خود را در سال جدید هم انجام دهیم.
   کمی درباره تیم ملی هم صحبت کنیم. تو یکی از کسانی بودی که سال‌ها زیرنظر کی‌روش در تیم ملی کار کردی. نظرت در مورد این مربی چیست؟
اتفاقاتی که در 8سال با آقای کی‌روش برای تیم ملی افتاده کاملا مشخص است. دستاوردهای ایشان همه مشخص است. در جام جهانی دیدید چه عملکردی داشتیم. حالا نباید به‌خاطر یک بازی با ژاپن و آن اتفاقی که افتاد بخواهیم همه تلاش‌های ایشان
(کی روش) را زیر سؤال ببریم. با این حال فدراسیون باید سریع سرمربی تیم ملی را انتخاب کند تا فیفادی‌ها و اردوهای تیم ملی را از دست ندهیم. اگر بخواهیم مثل همیشه دقیقه 90تصمیم بگیریم، در نهایت به ضرر تیم ملی خواهد بود. 
   مهم‌ترین تأثیر کی‌روش در فوتبال ما چه بود؟
فکر می‌کنم جنگندگی و عرق به پیراهن تیم ملی، با تعصب بازی کردن و با تمام وجود بازی کردن را به بازیکنان یاد دادند. اگر از همه بازیکنان تیم ملی بپرسید اعتراف خواهند کرد که چه یک دقیقه و چه 90دقیقه در ترکیب حضور داشتند یاد گرفته بودند که با تمام وجود بازی کنند.
   به‌نظرت در شرایط فعلی گزینه ایرانی یا خارجی کدامیک برای تیم ملی مفید است؟
فکر می‌کنم این مسئله به رئیس فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برمی‌گردد که چه تصمیمی بگیرند؛ من نظر خاصی ندارم.
   سال 97رو به اتمام است. سالی که گذشت برای تو چطور بود؟
در ابتدای سال به جام جهانی رفتم ولی مصدوم شدم و به قولی سال را بد شروع کردم؛ هر چند در ادامه خوب بود. امیدوارم روزهای پایانی سال را هم به شکل خوبی به پایان برسانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید