• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50266
+
-

خبرهای کوتاه

   فرکی: زیاد خوب نبودیم
حسین فرکی بعد از برد یک بر صفر پیکان مقابل استقلال خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: «وقتی که هدایت پیکان را بر عهده گرفتم شرایط این تیم بعد از 9 باخت که یکی از آنها در نیم‌فصل دوم اتفاق افتاد خوب نبود. در چنین شرایطی ما از تجربیات‌ خودمان و همکاران‌مان استفاده کردیم تا روند رو به رشدی را در پیش بگیریم و به این ترتیب 7 امتیاز از 3 بازی خود کسب کرده‌ایم. البته در این بازی از نظر کیفی چندان خوب نبودیم.»

   قنبری: در روز خوب ‌مان باختیم
کریم قنبری، سرمربی موقت استقلال خوزستان پس از شکست یک بر صفر مقابل پیکان در نشست خبری گفت: «این پیروزی را به تیم پیکان تبریک می‌گویم. ما در یک روز خوب فوتبالی‌مان و در روزی که دروازه‌بان‌مان یک واکنش جانانه نداشت نتیجه را واگذار کردیم. خوشحالم که این فوتبال را ارائه می‌دهیم ولی از بابت نتیجه نه. در نیمه دوم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دادیم و واقعاً فوتبال خوزستان را نشان دادیم. به آینده این تیم امیدوارم و به‌نظرم فقط به‌خودباوری نیاز داریم.»
 
  گل‌محمدی: دستم باز بود ۱۰ بازیکن را تعویض می‌کردم
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پدیده از عملکرد تیمش در دیدار مقابل ذوب‌آهن اصفهان ابراز نارضایتی کرد. او پس از شکست تیمش در نشست خبری گفت: «بازی را خوب شروع کردیم و دو، سه موقعیت خوب هم داشتیم. رفته رفته بعد از خراب شدن موقعیت‌ها خوب بازی نکردیم و بازی به سمتی رفت که احساسی شد. هواداران استادیوم را پر کرده بودند. متأسفم که نتوانستیم شادی را به آنها هدیه کنیم. همه ما ناراحت هستیم و امیدوارم که بتوانیم در آینده این بازی بد‌مان را جبران کنیم. به تیم ذوب‌آهن هم تبریک می‌گویم. هرچه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم شکل کار ما بدتر می‌شد و اصلاً بازی همیشگی‌مان را نتوانستیم ارائه دهیم و باید علت آن را پیدا کنیم. هرچه فکر می‌کنم به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسم. اگر دستم باز بود شاید لازم بود که 10 تعویض انجام دهیم.»

رقابت‌های لیگ برتر ووشوی بانوان ایران با قهرمانی تیم سپاهان به پایان رسید. هدایت این تیم بر عهده الهه منصوریان بود. هدایت تیم سپاهان اصفهان را الهه منصوریان بر عهده داشت که به این ترتیب نخستین تجربه او در حیطه مربیگری با قهرمانی تیمش در لیگ همراه شود. دانشگاه آزاد اسلامی هم نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و نایب‌قهرمان شد.

  رئیس فدراسیون جهانی کاراته در دیدار با مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس، خواستار تجدید نظر آنها در حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ شد.

  پس از اینکه مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال برگزار شد و 2 تیم شهرداری ورامین و سایپا با غلبه بر تیم‌های پیام مشهد و کاله آمل به فینال این رقابت‌ها راه یافتند، صحبت‌هایی مبنی بر اینکه تیم‌های پیام و کاله تمایلی به برگزاری بازی رده‌بندی ندارند مطرح شد. مسعود یزدان‌پناه، دبیر سازمان لیگ والیبال در این خصوص گفت: بازی رده‌بندی تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد و هر دو تیم کاله آمل و پیام مشهد باید در این بازی به میدان بروند.

  بهمن عسگری، قهرمان کاراته جهان درخصوص عملکرد خود در مسابقات کاراته سری A اتریش و کسب مدال برنز گفت: سال 97، سال پرشوری برای من بود و باز هم مثل همیشه در این مسابقات لطف خدا شامل حال من شد. در لیگ جهانی سری A اتریش به‌خاطر پرواز طولانی که برای ما تهیه شده بود و همچنین کم کردن زیاد وزن در یک سال اخیر، شرایط سختی داشتم. با وجود این، تلاش کردم که با تمرکز کافی در مسابقات مبارزه کنم و سال خوب و پرموفقیت خود را با کسب یک مدال خوشرنگ دیگر تمام کنم.

کیهانی: برای قهرمانی، خون بالا آوردم
حسین کیهانی غیرقابل پیش‌بینی‌ترین و شاید ارزشمندترین مدال ورزش ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا را به نام خود ثبت کرد؛ آن هم بدون حتی یک روز داشتن اردو یا مربی خارجی. همه‌‌چیز داخلی بود و این دوومیدانی‌کار به خیلی از ورزشکاران نشان داد که با تمرین در داخل هم می‌توان قهرمان آسیا شد و رکورد زد. می‌گوید برای کسب مدال طلای آسیا 2 بار به‌خاطر فشار تمرینات خون بالا آوردم. هدفش این بوده با پاداشی که پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی می‌گیرد برای خودش خانه‌ای بخرد، اما صحبت‌های مسئولان ورزش چنان ناامیدش کرده که انگیزه‌ای برای تمرین ندارد. او می‌گوید: «یک ورزشکار در همین دوومیدانی بیش از یک میلیارد هزینه‌اش شده و به مدال هم نرسیده، آن وقت من بدون اردو و مربی خارجی مدال طلا آوردم و فقط 20میلیون تومان پاداش درنظر می‌گیرند. وقتی هزینه‌ای برای اردوی ما نکردند، حداقل آن را برای پاداش درنظر بگیرند. کشتی مدال‌آورانش چندبرابر ما بود و هریک هم 120میلیون تومان گرفتند، اما کل پاداش ما 3 مدال‌آور دوومیدانی 120میلیون هم نمی‌شود.»

بازگشت علی حسینی به اردوی وزنه‌برداری
سعید علی حسینی، وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران به جمع ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری اضافه شد تا برای حضور در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ آماده شود. این وزنه‌بردار با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ استارت کار خود را برای رفتن به المپیک می‌زند چراکه این مسابقات، نخستین گزینشی علی حسینی محسوب می‌شود. طبق قانون فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هر وزنه‌برداری که بخواهد به المپیک برود باید در 6 مسابقه گزینشی شرکت کند. علی حسینی در نخستین مرحله اردوی تیم ملی که از ۲۸ دی آغاز شد حضور نداشت اما اکنون برای مسابقات قهرمانی آسیا دوباره به اردو برگشته است. مسابقات قهرمانی آسیا ۲۹ فروردین تا ۸ اردیبهشت در چین برگزار می‌شود.

فرنگی‌کاران به کیش نمی‌روند
حسام‌الدین جعفری، سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرد آخرین اردوی فرنگی‌کاران به‌صورت مشترک در حال برگزاری است و اردوی سال جدید ما هم در تهران برپا خواهد شد. وی درخصوص اینکه آیا نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در سال جدید در کیش برگزار خواهد شد، گفت: «به هیچ عنوان چنین اردویی در جزیره کیش نخواهیم داشت. ما از روز ۶ فروردین‌ماه با دعوت از فرنگی‌کاران منتخب در خانه کشتی تهران اردو می‌زنیم تا برنامه‌های تمرینی تا اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیگیری کنیم. بدین‌ترتیب هیچ اردویی خارج از تهران در برنامه کادر فنی نیست.» سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی به برنامه‌های پیش روی این تیم تا حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین اشاره کرد و گفت: کادر فنی تیم ملی تاکنون برخی از فرنگی‌کاران منتخب را در 3 تورنمنت بین‌المللی جام تختی، جام وهبی امره ترکیه و جام جایزه بزرگ مجارستان محک زده که طبیعتاً این میادین توانست تا حد قابل توجهی به شناخت کادر فنی از بچه‌ها کمک کند. بدین‌ترتیب ما تا زمان حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که روزهای ۳ تا ۸ اردیبهشت در چین برگزار می‌شود، هیچ تورنمنت تدارکاتی نخواهیم داشت و تنها چند مرحله اردوی آماده‌سازی‌ در دستور کار قرار دارد.»

شعار علیه تاج در روز قهرمانی مس سونگون
تیم‌های فوتسال گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان در دیدار برگشت فینال لیگ برتر فوتسال عصر پنجشنبه و در سالن پیروزی اصفهان به مصاف هم رفتند که مس سونگون با برتری 5 بر 3، به قهرمانی لیگ برتر دست یافت. دیدار رفت 2تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود. مس سونگون فصل گذشته هم به قهرمانی لیگ برتر فوتسال دست یافته بود و امسال نیز با شکست گیتی‌پسند در مجموع 2دیدار رفت و برگشت، از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. برتری مس سونگون در حالی بود که گیتی‌پسند با نتیجه 3 بر یک از حریف خود پیش بود، اما شاگردان تقی‌زاده 4گل به ثمر رساندند تا جام را به تبریز بازگردانند. نکته جالب این بازی اواسط نیمه اول و در زمان حضور رئیس فدراسیون در سالن رخ داد. هواداران گیتی‌پسند که اکثرا متشکل از هواداران تیم سپاهان هستند به‌شدت علیه مهدی تاج شعار دادند و خواستار خروج او از سالن شدند. شعارها آنقدر شدید بود که تابش، مدیرعامل سپاهان پس از دلجویی از تاج به میان هواداران رفت و از آنها خواست که به اعتراض‌شان خاتمه دهند.
 
 شکست زنیت در شب گلزنی آزمون
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا پنجشنبه‌شب با برگزاری 4دیدار آغاز شد که در یکی بازی‌ها زنیت به مصاف ویارئال رفت و ۳ بر یک از میهمانش شکست خورد. سردار آزمون که در ترکیب اصلی زنیت حضور داشت تک‌گل تیمش را در دقیقه۳۵ به ثمر رساند. بعد از خوردن یک گل، تیم روسی خیلی زود توانست بازی را به تساوی برساند اما در نیمه دوم مدافعانش ضعیف عمل کردند و 2بار دیگر دروازه این تیم باز شد. این شکست زنیت را از حضور در یک‌چهارم نهایی دور کرد. سردار آزمون تلاش‌های بیشتری برای به ثمررساندن گل دوم انجام داد اما این تلاش‌ها بی‌فایده بود تا زنیت در خانه با شکست کابوس‌وار 3 بر یک روبه‌رو شود و شانس رسیدن به مرحله بعد را از دست بدهد. قهرمان نیم‌فصل روسیه برای رسیدن به جمع 16تیم برتر، در بازی برگشت نیاز به معجزه و کامبک رویایی دارد.

  توافق با سهرابیان برای تمدید
مدیران باشگاه استقلال با مدافع این تیم برای تمدید قرارداد به توافق رسیدند. به گزارش فارس، آرمین سهرابیان، مدافع استقلال که در پایان فصل قراردادش با این باشگاه به اتمام می‌رسد با مسئولان این باشگاه برای تمدید قرارداد به توافق رسید. این بازیکن برای امضای قرارداد 2ساله با یکی از مسئولان باشگاه استقلال توافق کرده و به این ترتیب برای 2فصل آینده در جمع آبی‌پوشان ماندنی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید