• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50251
+
-

جنگ شخصیت

دایی: حرفی زد که به شخصیت خودش برمی‌گردد _ قطبی: وقتی می‌بازد بهانه می‌گیرد، وقتی می‌برد دست نمی‌دهد

جنگ شخصیت

افشین قطبی بعد از شروعی امیدوارکننده در فولاد، چند هفته‌ای است که نتیجه نمی‌گیرد. تیم او این هفته برابر سایپا شکست خورد و البته این مربی در کنفرانس حرف‌هایی زد که حسابی حاشیه‌ساز شد. قطبی که از این شکست ناراحت بود با انتقاد از علی دایی به خبرنگاران گفت:«احترام زیادی برای علی دایی قائلم و از رفقای فوتبالی هستیم، اما بعد از بازی با من دست نداد و رفت! فکر کنم باید با اخلاق و رفتارمان به جوانان، احترام را نشان بدهیم. واقعا متأسفم. دایی وقتی می‌بازد بهانه می‌گیرد و وقتی می‌برد هم دست نمی‌دهد. نمی‌دانم خوشحال بوده یا ناراحت.»
قطبی که به‌نظر می‌رسد از رفتارهای دایی در کنار خط هم عصبانی بود، تأکید کرد:« من همیشه سعی کرده‌ام جنتلمن و باکلاس باشم و پس از بازی با مربیان دست بدهم. همیشه سعی کرده‌ام هر نتیجه‌ای گرفتیم با ادب و باکلاس برخورد کنم. متأسفانه فضایی به‌وجود آمده است که اگر داد و بیداد و انتقاد کنند، جریان بازی از سوی داور بهتر جلو می‌رود، اما من همیشه سعی کرده‌ام مثبت باشم، درباره داور خوب حرف بزنم و انتقاد نکنم، اما متأسفانه قضاوت‌ها علیه ما شده است و از این بابت متأسفم.»

 دایی: اگر شعر سعدی را بخوانم آدم باشخصیتی می‌شوم؟
برای خبرنگاران حاضر در کنفرانس قابل پیش‌بینی بود که علی دایی هم جواب تندی به صحبت‌های قطبی بدهد، دایی که در جریان صحبت‌های کامل قطبی قرار گرفت خطاب به خبرنگاران گفت:« من متأسفم که بعضی‌ها چنین افکاری را در ذهن‌شان پرورش می‌دهند. درباره این مسئله که من مشکل داشته‌ام، باید بگویم پس چرا اول بازی صحبت کردم؟ شما تمام بازی‌های دیگر را ببینید. من در زمین نمی‌مانم. سوت پایان را بزنند چه برده باشیم یا باخته باشیم من به رختکن می‌روم. متأسفانه باید بگویم که برای ایشان متأسفم که در راهروی ورزشگاه یک حرفی زده بود که به شخصیت خودشان برمی‌گردد. از ناظر فدراسیون هم می‌توانید بپرسید. هر کسی که خوب حرف بزند باشخصیت است؟ شخصیت را شما در چه می‌بینید؟ شخصیت خیلی جنبه‌ها دارد. نمی‌شود فقط آن را در حرف قشنگ زدن ببینیم.»
دایی ادامه داد:« نیمکت فولاد که بیشتر از ما اعتراض کرد و داور به سرمربی فولاد با آن همه اعتراضی که کرد، تذکر نداد. این صحبت‌ها فقط به‌دلیل باخت تیم فولاد است. وقتی تیمش 3بازی نتیجه نگرفته است من که نمی‌توانم راه بدهم تا به ما گل بزند. من اگر اینطور فکر می‌کردم که اینجا نبودم. من اگر وقتم را برای این حرف‌ها صرف می‌کردم که علی دایی نبودم. آنها که معلم ادبیات هستند الان باید باشخصیت‌ترین افراد جامعه باشند؟ شخصیت جای دیگری است. من در تمام بازی‌ها سریع به رختکن می‌روم. قطعاً اگر من با ایشان مشکل داشتم، اصلاً با او سلام و علیک
 نمی‌کردم.»

دایی در قست دیگری از حرف‌هایش گفت:
« من قبل از بازی به او خوشامد گفتم و برایش آرزوی موفقیت کردم. تمام کادر من با ایشان دست داد و اگر کسی مشکل داشت به اعضای کادرم هم می‌گفتم که دست ندهند. این چیز‌ها را در فکرتان راه ندهید، حداقل درباره من. فوتبال عشق من است و دنبال چیزهای دیگر نیستم. من همین هستم و نمی‌توانم خودم را تغییر دهم. من هم می‌توانم راحت چند شعر حافظ و سعدی را بگویم و آن موقع من آدم باشخصیتی می‌شوم؟ این حرف‌ها زشت است. من تنها کسی هستم که از صمیم قلب برای قطبی آرزوی موفقیت می‌کنم که بعد از سال‌ها به ایران آمده است و باید به فوتبال ما کمک کند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید