• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50237
+
-

و نگر سند مشروعیت فیفا

اینفانتینو قصد دارد برای پروژه اختراع فوتبال جدید از آرسن ونگر کمک بگیرد

و نگر سند مشروعیت فیفا

اینفانتینو که در حال تغییر ماهوی ورزش فوتبال است، می‌خواهد برای خودش و فیفای تحت امرش مشروعیت بسازد یا به‌عبارت بهتر شریک جرم بتراشد. او با ارائه یک پیشنهاد مدیریتی سطح بالا می‌خواهد آرسن ونگر را وسوسه کند تا سرمربی سابق آرسنال روی تغییرات زیاد در مسائل فوتبال و داوری نظارت کند و به این تغییرات مشروعیت ببخشد. این برخلاف رویه سال‌های اخیر در فیفا زیرنظر اینفانتینو و سپ بلاتر است؛ منتقدان ادعا می‌کنند که پست‌های مهم به سرمایه‌داران و سیاستمداران به فروش می‌رسد. در اجلاس اخیر فیفا تغییرات زیادی که بیش از همه تغییرات یک قرن اخیر، فوتبال را دستخوش دگرگونی قرار می‌دهد تصویب شد. حالا یک نفر با اعتبار آرسن ونگر می‌تواند این تصمیمات اتخاذ شده را تئوریزه کند و به آنها رنگ مقبولیت ببخشد. پست پیشنهادی و من‌درآوردی سرمربی فرانسوی این خواهد بود؛ مشاور ویژه رئیس فیفا در زمینه نظارت بر تغییرات در قوانین فوتبال و داوری. در اجلاس اخیر فیفا، فارغ از خوب یا بد بودن قوانین جدید، فوتبال به‌نحوی دوباره اختراع شد. بدون اینکه ونگر در این تصمیمات نقشی داشته باشد و نظراتش اعمال شود، حالا ماموریت یافته روی این تغییرات نظارت کند. ونگر که 22سال در آرسنال مربیگری کرد، نزدیک یک فصل است که بیکار است اما خودش دوست دارد دوباره به نیمکت برگردد و فوتبال را در رده باشگاهی و به‌صورت روزانه دنبال کند.

   رقابت فیفا با الخلیفی
اینفانتینو و مشاورانش امیدوارند به‌زودی او را برای یک ملاقات جدی در زوریخ ببینند. فیفا باید با باشگاه‌هایی که احتمالا خواهان او هستند رقابت کند. بعد از حذف تکراری پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا به‌نظر می‌رسد ناصر الخلیفی که رویایش فتح این جام است از توخل ناامید شده باشد. البته او در مصاحبه بعد از بازی از سرمربی آلمانی تیمش حمایت کرد اما توخل باید تاوان نابود کردن رویای مالک قطری را بدهد. ونگر و الخلیفی در دوحه با هم دیداری داشته‌اند و به توافقاتی دست‌یافته‌اند اما آن موقع پاری‌سن‌ژرمن هنوز از لیگ قهرمانان حذف نشده بود و شغل پیشنهادی به ونگر مدیر ورزشی باشگاه بود و حالا احتمالا شغل پیشنهادی به سرمربی ارتقا خواهد یافت. او کارشناس ورزشی شبکه بی‌این‌اسپورت هم هست، همان شبکه ورزشی قطری که به الخلیفی هم ارتباط پیدا می‌کند. او 3هفته پیش از کیمپمبه به‌عنوان نقطه ضعف ترکیب پی‌اس‌جی یاد کرد و حالا که اشتباه کودکانه این مدافع فرانسوی در دقیقه92 بازی با من‌یونایتد باعث حذف تیم فرانسوی از اروپا شده، همه دارند از ونگر تمجید می‌کنند و او را نابغه می‌خوانند. کسی که این‌چنین به اوضاع فنی تیم تسلط دارد چرا نباید جای توخل را روی نیمکت بگیرد؟ همین نشانه‌ها باعث شده اینفانتینو حریص‌تر شود و زودتر از الخلیفی مذاکراتش را با ونگر آغاز کند. اما ونگر مذاکرات را به تعویق انداخته بلکه بتواند به عرصه مربیگری برگردد. ونگر که چندبار پیشنهاد رئال مادرید را به‌خاطر پروژه بازسازی ورزشگاه جدید آرسنال رد کرده بود دیگر امیدی به هدایت این تیم ندارد. او حتی بین 6 گزینه جانشینی سولاری هم نیست.

   راموس یا دیگران؟
آس از درگیری بین پرس و راموس بعد از باخت به آژاکس خبر داده. رئیس باشگاه که به رختکن آمده بود تا از غیرت بازیکنان انتقاد کند، کاپیتان را که برای دلداری به بازیکنان از روی سکو به رختکن آمده بود مقابل خود می‌بیند. جدال لفظی بالا می‌گیرد و پرس کاپیتان تیمش را تهدید به اخراج می‌کند. راموس می‌گوید مشکلی ندارد و اگر همین الان همه پولش را بگیرد می‌رود. این اولین‌باری نیست که پرس با کاپیتان‌هایش به مشکل می‌خورد و آنها را رد می‌کند. هیه‌رو، کاسیاس، رائول و حتی کریستیانو که کاپیتان سوم بود به‌خاطر او رفتند. راموس بدش نمی‌آید به‌خاطر شایعات اخیر زودتر باشگاه را ترک کند. او شنیده که قرار است مورینیو به رئال برگردد و همه می‌دانند رابطه بین آنها به‌قدری بد است که راموس بعد از رفتن مورینیو وقتی می‌خواست درباره او حرف بزند از مورینیو به «مربی سابق» یاد می‌کرد. چیزی که قطعی است این است که وایادولید آخرین تجربه سولاری روی نیمکت رئال خواهد بود و او دوشنبه برکنار خواهد شد. برخی هواداران، مورینیو را در ورزشگاه تشویق کردند. خود مورینیو هم در روزهای اخیر از رئالی‌ها دلربایی کرده؛ به‌ویژه آن‌جایی که گفته: «اگر 4سال قبل به هر بازیکنی در دنیا می‌گفتند حاضری 3سال پیاپی قهرمان اروپا شوی و در سال چهارم در مرحله یک‌هشتم حذف شوی همه بدون قید و شرط این شرط را می‌پذیرفتند و آن را امضا می‌کردند.» مورینیو بار اولی هم که به رئال آمد مجبور شد با بهترین بارسلونای تاریخ رقابت کند و در عرض 2سال موفق شد تیم سرکش گواردیولا را تا حدی مهار کند؛ طوری که حتی با تیم دومش هم در کوپادل‌ری موفق به شکست پپ شد. اما با بازگشت مورینیو، راموس قطعا خواهد رفت. گزینه محتمل بعدی، زیدان است. بوتراگوئنو که نفر دوم باشگاه است، توانسته او را متقاعد به بازگشت کند با این شرط که برخلاف رویه پرس، همه نقل‌وانتقالات زیرنظر سرمربی انجام شود. زیـدان در تابستان حاضر به بازگشت است اما الان شرایط کمی فرق دارد. رئال در دوران مربیگری زیدان در 2 فصل و نیم ۱۴باخت داشت و بعد از رفتن او در کمتر از یک فصل و 8ماه 13باخت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید