• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50129
+
-

ساکن طبقه وسط

ساکن طبقه وسط

واکنش سیدمهدی رحمتی به ضربه ایستگاهی الدحیل روی صحنه رقم خوردن گل منجر به آفساید این تیم، نشان می‌داد که آبی‌ها در قطر، از تمرکز کافی برخوردار نیستند و فشار بسیار زیادی را احساس می‌کنند. آنها در دقایقی از نیمه اول، با حملات وحشتناک حریف پرستاره روبه‌رو شدند اما در دقایق پایانی به‌خودشان آمدند و حتی یک موقعیت گلزنی روی دروازه الدحیل خلق کردند. اوضاع برای استقلال، مطلوب به‌نظر می‌رسید و تصور می‌شد که حداقل یک تساوی ارزشمند در زمین حریف،‌در دسترس این تیم خواهد بود. فروپاشی آبی‌ها اما از یک سانتر و یک ضربه سر دقیق شروع شد. غافل شدن مدافعان آبی از مهدی بن‌عطیه که گران‌قیمت‌ترین بازیکن و مهم‌ترین مدافع الدحیل به شمار می‌رود، گل اول مسابقه را رقم زد. حتی بعد از دریافت این گل، استقلال می‌توانست به بازی برگردد اما فرصت‌سوزی منشا و بی‌دقتی فرشید اسماعیلی، 2بار فرصت رسیدن به گل تساوی را از این تیم گرفت. الدحیل کاملا بی‌رحم و شگفت‌انگیز ظاهر شد و 2بار دیگر، توپ را از خط دروازه رحمتی عبور داد. عملکرد دفاعی آبی‌ها در دقایق پایانی مسابقه، ابدا شباهتی به نمایش این مدافعان در لیگ برتر نداشت و حتی می‌توانست شکست سنگین‌تری را برای این تیم رقم بزند. بدترین باخت شفر به‌عنوان سرمربی استقلال، با عملکرد فردی ضعیف همه مهره‌های این تیم رقم خورد. حتی آیاندا پاتوسی که در چند دیدار اولش در ترکیب تیم فوق‌العاده ظاهر شده بود، در قطر حرفی برای گفتن نداشت و نخستین نمایش دلسردکننده برای استقلال را پشت سر گذاشت.
تردید بزرگی که در مورد تیم این فصل وینفرد شفر شکل گرفته، حالا با این شکست سنگین بیشتر از گذشته احساس می‌شود. استقلال در این فصل، نمایش خوبی در بازی‌های بزرگ نداشته و نتوانسته در این مسابقه‌ها به نتایج دلخواهش دست پیدا کند. آبی‌ها در 3 بازی گذشته، 8 گل به پارس‌جنوبی، ذوب‌آهن و فولاد زده‌اند. این تیم در 8هفته اخیر لیگ برتر، 7بار به‌عنوان تیم برنده از زمین خارج شده اما حقیقت آن است که تنها بازی بزرگ و دشوار در این 8هفته را به تراکتورسازی واگذار کرده است. این تیم در لیگ برتر هجدهم به تساوی در برابر پدیده و پرسپولیس رضایت داده و در زمین خودی به سپاهان باخته است. پیروزی نیم‌فصل اول آنها در ورزشگاه آزادی برابر تراکتورسازی، تنها برد بزرگ این فصل استقلال به شمار می‌رود. آنها در فصل گذشته لیگ قهرمانان نیز موفق به شکست دادن العین و السد نشدند و سرانجام در یک چهارم‌نهایی با جام وداع کردند. برای نتیجه گرفتن در آسیا و قهرمانی در لیگ، استقلال باید در برابر تیم‌های معمولی با همان صلابتی نتیجه بگیرد که در دیدار با رقبای معمولی‌تر نشان می‌دهد.
هنوز 5مسابقه دیگر در مرحله گروهی و 2مسابقه در ورزشگاه آزادی، در انتظار استقلال است و این تیم هنوز شانس خوبی برای صعود از این مرحله دارد. با وجود این نباید فراموش کرد که الهلال عربستان و العین امارات، از قدرت‌های بزرگ قاره آسیا به شمار می‌روند و بازی در مقابل آنها، به اندازه جدال با الدحیل دشوار خواهد بود. استقلال هنوز این قدرت را به‌دست نیاورده که در جدال با تیم‌های بزرگ و پرستاره، از فشردگی دفاعی خارج شود و رویکرد هجومی‌تری را در زمین به نمایش بگذارد. شاید اگر آبی‌ها در نیمه دوم دیدار با الدحیل هم به دفاع فشرده می‌پرداختند، به سادگی تسلیم حریف نمی‌شدند. در جدال چند هفته قبل با تراکتورسازی نیز اتفاق مشابهی رخ داد و استقلال با نیت هجومی‌ترشدن در نیمه دوم، در دفاع آسیب‌‌پذیر نشان داد و شکست خورد. از نگاه شفر کم‌تجربگی بعضی از بازیکن‌ها، برای تیم او گران تمام‌شده است. به همین‌خاطر مربی آلمانی، خسرو حیدری را بعد از 5‌ماه در این مسابقه به زمین فرستاد. با وجود این حتی مهره‌های باسابقه استقلال، شب خوبی را در دوحه پشت سر نگذاشته‌اند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید