• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50124
+
-

آماری که در برنابئو رقم خورد

پیروزی خیره‌کننده آژاکس در زمین رئال‌مادرید، با رقم خوردن رکوردها و ثبت اعدادی جالب همراه بود. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
 آخرین‌بار 1392 روز پیش از شکست و حذف مقابل آژاکس، رئال‌مادرید در نیمه‌نهایی فصل 15-2014 با شکست مقابل یوونتوس از رسیدن به بازی نهایی بازماند.
  برای نخستین مرتبه در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید پس از برد در خانه حریف در دور رفت، از گردونه مسابقات کنار می‌رود.
  رئال‌مادرید در 18دقیقه نخست بازی مقابل آژاکس،2 گل در سانتیاگوبرنابئو دریافت کرد که این موضوع در تاریخ لیگ قهرمانان برای آنها بی‌سابقه بوده است.
  رئالی‌ها، 3بازی آخر خود بدون حضور سرخیو راموس در لیگ قهرمانان اروپا را با شکست به پایان رسانده‌اند.
  رئال‌مادرید به نخستین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که پس از پیروزی 2 بر یک در زمین حریف در دور رفت مسابقات، در دور برگشت از دور مسابقات کنار می‌رود. پیش از این تمامی 8 تیمی که در دور رفت با نتیجه 2 بر یک در زمین حریفان خود پیروز شدند، به مرحله بعدی صعود کرده بودند.
  رئال‌مادرید برای ششمین بار در فصل جاری با اختلاف 3 گل مغلوب حریفان خود شد. لوس‌بلانکوس مقابل سویا (3- صفر)، بارسلونا (5- یک)، ایبار (3- صفر)، زسکا مسکو (صفر - 3)، بارسلونا (صفر - 3) و آژاکس (یک- 4) شکست خورده است. نخستین و آخرین فصلی که چنین اتفاقی برای رئال رخ داد، فصل 51-1950 بود.
  رئال‌مادرید برای نخستین بار از‌ماه مه2004 در 4بازی متوالی‌اش در تمامی رقابت‌ها متحمل شکست می‌شود.
  آژاکس آمستردام برای نخستین بار از آوریل95 موفق به زدن دست‌کم 4 گل در یک بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.
  آژاکس با این برد شیرین، به دومین تیم پس از یوونتوس تبدیل شد که 3بار در لیگ قهرمانان در سانتیاگو برنابئو پیروز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید