• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50103
+
-

اتفاق خوب هفته

اتفاق خوب هفته
اتفاق خوب هفته


هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که  منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌.  د‌ر اینجا، از اخبار آد‌م‌هایی که خاطرمان را مکد‌ر می‌کنند‌ می‌گذریم و نگاه‌مان به آنهایی است که  یا حال خوش می‌پراکنند و‌ یا با حال خوب خود‌شان ما را خوشحال می‌کنند‌.



تمرین علی دایی با کودکان اوتیسم



علی دایی با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود لحظاتی از بازی با کودکان اوتیسم و سندروم داون را به اشتراک گذاشت. در این هفته تعدادی از بیماران اوتیسمی به محل تمرین تیم فوتبال سایپا رفتند و علی دایی سرمربی این تیم برای دقایقی تمرین تیم را رها کرد و با این مهمانان ویژه عکس‌های یادگاری گرفت و در زمین فوتبال هم دقایقی با آنها هم‌بازی شد. دایی در توضیح این برنامه فیلمی را در صفحه شخصی اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و در توضیح آن نوشت: امروز زیباترین گل‌های فوتبالی زندگی‌ام را دیدم. در این ویدئو علی دایی در دروازه ایستاده و بچه‌ها ضربه پنالتی می‌زنند و توپشان از خط دروازه علی دایی رد می‌شود. دایی که تمایلی به مصاحبه با خبرنگاران نداشت به آنها گفت: فقط می‌خواهم با این بچه‌ها به ما خوش‌ بگذرد.



نرگس کلباسی 113خانه در کرمانشاه تحویل داد


نرگس کلباسی که بیش از یک سال مشغول ساخت‌ و ساز واحد مسکونی در کرمانشاه بود و از زمان زلزله تا به امروز این منطقه زلزله‌زده را ترک نکرده است، در اینستاگرام خود با انتشار فیلمی نوشت: «تماااااام شد! سلام دوستان عزیزم، بیش از یک سال است که منتظر این روز هستم که به شما اعلام کنم که تمام شد! آخرین خانه‌ها را دیروز تحویل دادیم و کار ما در ساخت این ۱۱۳ واحد به اتمام رسید. چقدر خوشحالم که با تمام فراز و نشیب‌های این یک‌سال و چند ماه، توانستیم همه کارها را به خوبی به پایان برسانیم. ممنونم از همه مهندسین، بنایان و استادکاران، کارگران، پیمانکاران و... که خیلی زحمت کشیدند و ممنون از همه شما یاران عشق که تا لحظه آخر و آجر آخر حمایت کردید. این لحظه‌های شاد و شیرین را به همه شما تقدیم می‌کنم. عاشقتونم».



زاینده‌رود در نوروز صفا دارد


رئیس‌جمهور با توجه به درخواست‌های مکرر مردم، وزارت نیرو را موظف کرد تا با رعایت ملاحظات تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی و درنظر گرفتن نیازهای محیط‌زیست، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که طی ایام نوروز و در اصفهان که نگاه همه ایرانیان به زاینده‌رود است، امکان رهاسازی آب میسر شود. این دستور در ادامه گزارش وزیر نیرو از بارش‌های اخیر به رئیس‌جمهور بود که حجت‌الاسلام حسن روحانی درباره آن گفته بود:‌ این گزارش تصویر امیدوارکننده‌ای را پس از یک دهه خشکسالی نشان می‌دهد که موجب شکرگزاری است. زاینده‌رود بزرگ‌ترین ‌رودخانه فلات مرکزی ایران به‌شمار می‌رود که در ۱۵ سال اخیر میزان ورودی آب به سد این رودخانه به حداقل رسیده‌ و رودخانه خشک شده است.



قسط وام ازدواج شصت‌ماهه شد


بعد از خبر خوب و خوشحال‌کننده افزایش وام ازدواج در سال آینده از 30میلیون تومان به 60میلیون تومان، شیوه و مدت زمان بازپرداخت آن هم دچار تغییر شد. براساس مصوبه مجلس، بازپرداخت وام ازدواج در سال آینده شصت‌‌ماهه است و حتی عنوان شده که حساب یارانه می‌تواند به‌عنوان ضامن برای وام گیرنده درنظر گرفته شود. به گفته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امسال حدود یک‌میلیون نفر وام دریافت کرده‌اند و اگر سال آینده نیز روند پرداخت وام به همین شکل ادامه پیدا کند، دولت باید سال آینده بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص دهد چرا که رقم وام پرداختی از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان به ازای هر فرد افزایش یافته است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید