• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 50048
+
-

در عملیات گسترده پلیس پایتخت ٢٨٠شرور دستگیر شدند

فرجام «عشق لاتی»

داخلی
فرجام «عشق لاتی»


اتهام بیشترشان شرارت و درگیری است. بسیاری از آنها مهمان ثابت زندان هستند و پرونده‌شان پر است از سوابق نزاع، درگیری و شرارت. عجیب‌ اینکه خیلی‌هایشان مدعی هستند که درگیری‌هایشان به‌خاطر رفقایشان بوده و آنها به‌خاطر مرام و رفاقت وارد دعوا شده‌‌اند. حالا پلیس در ششمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس که در پایتخت انجام شد، 280نفر از آنها را دستگیر کرده و قرار است پرونده آنها برای تصمیم نهایی در اختیار مراجع قضایی قرار بگیرد.

به‌گزارش همشهری، ششمین مرحله از طرح دستگیری اراذل و اوباش در روزهای گذشته و پس از 2ماه کار اطلاعاتی از سوی پلیس پایتخت انجام شد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره جزئیات این طرح گفت: اکثر دستگیرشدگان در رابطه با شرارت، قمه‌کشی، باج‌گیری و ضرب و جرح، در نقاط مختلف تهران و با پاکسازی 85محله، 297قهوه‌خانه و سفره‌خانه، باشگاه بدنسازی، پارک و محل‌های تفریحی دستگیر شده‌اند. از میان 280نفری که به دام پلیس افتاده‌اند 89نفر اتهامشان تخریب، شرارت و... است‌، 153نفر مزاحمین نوامیس هستند که در پی شکایت مردم دستگیر شده‌اند و 38نفر دیگر هم در رابطه با توزیع اقلام غیراخلاقی و مواد محترقه بازداشت شده‌اند. رئیس پلیس تهران ابراز امیدواری کرد که پس از تحویل متهمان به مراجع قضایی آنها تا پایان تعطیلات نوروز در زندان بمانند و آزاد نشوند. وی همچنین در آستانه چهارشنبه‌سوری از آماده‌باش پلیس خبر داد و گفت: مانند سال‌های گذشته با افرادی که در چهارشنبه آخر سال با خودرو اقدامات اوباشگرانه انجام دهند برخورد خواهد شد و تا پایان تعطیلات نوروز خودروی این افراد توقیف می‌شود. همچنین واحدهای صنفی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز و آسیب‌زا می‌کنند نیز پلمب خواهند شد.


شروع خلاف از 14سالگی
هانی، معروف به هانی‌کرده، یکی از اشرار معروف کشور است که بارها به اتهام شرارت، درگیری و کری‌خوانی در فضای مجازی دستگیر شده است. او در طرح قبلی پلیس امنیت نیز دستگیر شده بود و این‌بار به اتهام جوسازی در فضای مجازی بازداشت شده است. او در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید که بی‌گناه است و جرمی مرتکب نشده.


  درباره اتهامت که جوسازی در فضای مجازی است، توضیح بده.
این اتهام را قبول ندارم. من بی‌گناهم. همه کلیپ‌هایی که در پیجم است قدیمی هستند.

 آخرین‌بار کی دستگیر شدی؟
3 یا 4‌ماه قبل. مدتی در زندان ماندم و بعد وثیقه گذاشتم و آزاد شدم اما من سال‌هاست که توبه کرده‌ام و دست به خلاف نمی‌زنم.

 قبلا از آن چه خلافی می‌کردی؟
البته خودم می‌گویم خلاف. من سال‌هاست که به جرم دعوا و درگیری دستگیر و زندانی می‌شوم. خلاف من دعواست؛ همین. نه تا به حال دست به سرقت زده‌ام و نه ناموس مردم را به چشم بد نگاه کرده‌ام.

 اولین‌باری که دستگیر شدی کی بود؟
من نخستین‌بار 14سالم بود که به جرم دعوا و درگیری دستگیر شدم. آن زمان با یک بلیت‌فروش درگیر شدم. سربازی بود که بلیت اتوبوس می‌فروخت. سر پول با هم درگیر شدیم و من کتکش زدم که مدتی زندان بودم و بعد آزاد شدم. از آن روز به بعد فقط به اتهام درگیری و دعوا دستگیر شده‌ام. جمعا 16سال زندان بودم شاید 10بار و شایدم بیشتر دستگیر شده‌ام. اما 6 یا 7سالی می‌شود که توبه کرده‌ام و دور خلاف را خط کشیده‌ام.

مجرمان آتش‌افروز
3نفر از متهمان دستگیرشده، اتهامشان آتش زدن خودرو است؛ خودروی مردی که ظاهرا با او اختلاف حساب داشته‌اند.

 کدام یک از شما 3نفر ماشین را آتش زدید؟
حسن: من بودم. به‌تنهایی این کار را انجام دادم، چون قرص تحت‌نظری مصرف می‌کردم.

 قرص تحت نظری؟
همان قرص آرام‌بخشی که دکترها برای افراد افسرده و عصبی تجویز می‌کنند. مدت‌هاست که از این قرص‌ها مصرف می‌کنم، مشکل روحی دارم. آن شب دوزشان را بالا بردم و بیشتر مصرف کردم، برای همین حالت عادی نداشتم.

 صاحب ماشین را می‌شناختی؟
نه.

  پس چرا می‌خواستی از او انتقام بگیری؟
به خاطر دختر مورد علاقه رفیقم.

 بیشتر توضیح بده.
دختر موردعلاقه رفیقم 3‌ماه قبل با شاکی ارتباط داشت و با او دچار اختلاف مالی 120میلیون تومانی شده بود. شاکی بدهی‌اش را پرداخت نمی‌کرد و یک شب که همراه رفیقم بودیم، دختر موردعلاقه‌اش گریه کرد و گفت هرکاری می‌کند، نمی‌تواند پولش را پس بگیرد. من مرام گذاشتم و گفتم هرطور شده از او انتقام می‌گیرم.

 با آتش زدن خودرو؟
راحت‌ترین راه بود. به همراه دوستم که مسافرکش اینترنتی بود به خیابانی در جنوب تهران رفتیم و خودروی آن مرد را شناسایی کردم. خودروی پژو405 بود و با ریختن بنزین آن را آتش زدم.

2متهم دیگر دوستت و همان مسافرکش اینترنتی هستند؟
بله، اما آنها بی‌گناهند و همه‌اش کار من بود.


کری‌خوانی در اینستاگرام
«چهره جذابی دارم و همه می‌گویند شبیه به یکی از هنرپیشه‌های مشهور هستم. به همین دلیل خیلی‌ها به من حسادت می‌کردند و مدام با آنها در اینستاگرام درگیری داشتم.»این بخشی از گفته‌های پسری 27ساله است که صورتش پر است از آثار چاقو. او به اتهام درگیری، ‌شرارت، عربده‌کشی، ‌قدرت‌نمایی با چاقو و کری‌خوانی در فضای مجازی دستگیر شده است.


پرونده‌ات نشان می‌دهد که سوابق زیادی داری.
لب کلام باید بگویم که عشق لاتی زندگی مرا تباه کرده است. از 16سالگی دستگیر شده‌ام و همه‌اش به‌خاطر دعوا و درگیری بوده است. بنده‌خدا مادرم تمام موهایش از دست من سفید شده است.

خب چرا دور دعوا و درگیری را خط نمی‌کشی؟
یک چیزهایی در خون آدم است که نمی‌شود رهایشان کرد. با اینکه بارها از دوستانم ضربه خورده‌ام اما باز هرکس از من کاری بخواهد نمی‌توانم دریغ کنم. باور کنید تمام دعواهایم را به‌خاطر دوستانم و از روی مرام و معرفت انجام داده‌ام. اما همان دوست‌ها آنچنان زیرپایم را خالی کرده‌اند که دشمن این کارها را نمی‌کند.

چرا بی‌خیال دوستانت نشدی؟
شدم. دورشان را خط کشیدم و سراغ رفقای دیگر رفتم و باز همین داستان‌ها تکرار شده است.

این‌بار به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟
کری‌خوانی در لایو اینستاگرام. همان دوستانی که گفتم زیرآبم را زدند، در فضای مجازی علیه من کلیپ منتشر کرده و فحاشی کردند. من هم به‌صورت لایو با فحاشی جوابشان را دادم.

چرا زیرآبت را زدند؟
من به خواستگاری هر دختری می‌رفتم، همین دوستانی که البته به ظاهر دوست هستند پیش خانواده دختر می‌رفتند و زیرآبم را می‌زنند. البته بیشتر حسادت می‌کردند. چون چهره من شباهت زیادی به یکی از هنرپیشه‌های مشهور دارد و همین جذابیتی که دارم باعث شده آنها به‌شدت به من حسادت کنند.

اما روی صورتت که پر است از آثار چاقو!
بله. اینها بعدا به‌وجود آمد. اکثرا در درگیری زخمی شده‌ام. البته گاهی که عصبی می‌شوم خودم با چاقو روی صورتم خط می‌اندازم که آرام شوم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :