• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 اسفند 1397
کد مطلب : 49722
+
-

بهره‌برداری از تقاطع پل چمران به ولنجک تا پایان سال

شهردار منطقه یک شهرداری تهران معتقد است در زمان حضورش در اداره کل معماری و شهرسازی اقدامات مناسبی در2 حوزه انجام شده است؛ یکی تشکیل کمیته شاخص تدوین و تقویت ضوابط نما و دیگری رویکرد این اداره در حوزه مناسب‌سازی.
 به گزارش همشهری، حمید موسوی که به تازگی شهردار منطقه یک شده است، دیروز در نشست خبری گفت: «حوزه دوم درباره رویکرد ما در حوزه مناسب‌سازی بود. استفاده از شهر حق تمام‌ گروه‌ها مانند معلولان و کم‌توانان است و اینکه آنها حق دارند از شهر استفاده کنند. به همین منظور کمیته مناسب‌سازی‌ مناطق تعیین شد.»
 او عنوان کرد: «سرانه فضای این منطقه ۴۲.۲ دهم درصد است اما ساکنان منطقه یک از این فضا بی‌بهره هستند، چون ۱۶ درصد فضاها در اختیار اشخاص حقوقی و یا مردم است و قابل استفاده برای همگان نیست؛ بنابراین با اصلاح کاربری اگر بتوانیم مالک را ترغیب کنیم که باغ‌ها را از بین نبرند می‌توان امیدوار بود که این ۱۶ درصد حفظ و به فرصت‌های گردشگری منطقه اضافه شود.» 

شهردار منطقه یک همچنین از احتمال اتصال خط 3مترو به خط یک خبر داد و گفت: «قرار است سرمایه‌گذاری را از خود شهرداری شروع کنیم، در واقع کلیه املاک با مالکیت شهرداری که دست افراد و یا نهادهاست شناسایی می‌شود و تاکنون ۷۹ ملک شناسایی شده است.» بخش‌های دیگری از صحبت‌های موسوی به اختصار می‌آید: 

برای نخستین بار تیرچه‌هایی که کارایی نداشتند از سطح شهر برچیده شدند.

در طرح مجری ذی‌صلاح، منطقه ۲۰ به‌عنوان منطقه پایلوت انتخاب شد و بعد از عید شاید منطقه یک را در بحث مجری ذی‌صلاح اضافه کنیم. بر این اساس افراد فاقد صلاحیت از چرخه ساخت‌وسازها حذف می‌شوند.

  برای نخستین بار شناسه ساخت‌وساز تعیین شد. به ۲۷۰ ساختمان دستورالعمل ایمنی داده شد و به شهروندان هزار ساختمان بلندمرتبه در جهت ایمنی و‌ مدیریت بحران آموزش دادیم.
  منطقه یک، 7 روددره دارد که با دستور شهردار در حال تجهیز برای پذیرایی از مهمانان نوروز است.

  بنابر توافقات انجام شده، اتصال خط3 مترو به خط یک در دستور کار قرار گرفت و می‌توانیم امیدوار باشیم در شرق منطقه گره ترافیکی باز شود.

  یک طرفه شدن خیابان ولیعصر (عج) به سمت شمال و خیابان شهرداری به سمت شرق در حال شبیه‌سازی‌ است و امیدواریم این طرح سریع‌تر عملیاتی شود.

  طرح پلازی شهری هم قرار است در ایام نوروز در باغ فردوس اجرایی شود.

  تقاطع پل چمران به ولنجک تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

  زیرپل تقاطع ارتش با امام علی(ع) به سمت جنوب مناسب‌سازی‌ می‌شود.

  حدود 102کیلومتر حریم منطقه مستعد گردشگری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید