• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49633
+
-

حرکت اولین قطار گردشگری در لرستان

روزنه
حرکت اولین قطار گردشگری در لرستان

فاطمه حافظی/خرم‌آباد - خبرنگار


قطار گردشگری لرستان از 29 اسفند به حرکت درمی‌آید و قرار است بهترین مناطق گردشگری استان را با استفاده از ظرفیت ریلی به نمایش بگذارد. 
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی لرستان در این باره به همشهری می‌گوید: لرستان به دلیل داشتن جاذبه‌های بکر و ناشناخته یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری جهان است، اما تاکنون از این ظرفیت استفاده چندانی نشده.
مهدی بهاروند با بیان این‌که طرح قطار گردشگری برای اولین بار با هدف جذب گردشگر و همچنین سرمایه‌گذار در استان اجرا می‌شود،‌ می‌افزاید: این اولین قطار گردشگری لرستان است که 4 واگن و ظرفیت 368 صندلی را دارد. 
وی با بیان این‌که این قطار برای بیش از 100 نفر اشتغال‌زایی دارد و 29 اسفند به حرکت درمی‌آید، توضیح می‌دهد:‌ مبدا حرکت این قطار از دورود است. از ایستگاه دورود به ترتیب به سمت ایستگاه چم چیت (بازدید از آبشار آبگرمه)، آبشار عیدانه و بیشه، ایستگاه 501 و روستای آب‌شبان و ایستگاه 503 یا همان قاب عکس سه‌وجهی حرکت می‌کند. بعد از آن به ایستگاه سپیددشت - چم‌سنگر - چشمه آب گوگرد و ایستگاه 538 با صخره‌های باستانی مربوط به پرندگان می‌رود. این قطار در مجموع 14 ایستگاه برای توقف دارد و یکی از مزیت‌هایش این است که در فاصله بین 2 ایستگاه هم توقف دارد.
معاون گردشگری لرستان درباره مسیر برگشت این قطار هم می‌گوید: در مسیر برگشت به پل آب‌مامون می‌رسیم و در آنجا شاهد اجرای موسیقی محلی و بازارچه‌ای برای عرضه محصولات روستایی و صنایع ‌دستی هستیم و سپس به ایستگاه دورود می‌رسیم.
بهاروند مهم‌ترین جاذبه‌های این مسیر گردشگری را پیچیدگی و شکل کوه‌ها می‌داند که موجب شده است این خط ریلی شاهکار مهندسی ریلی و دانشگاه ریلی ایران هم نامیده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید