• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 بهمن 1396
کد مطلب : 4958
+
-

برف، اصفهان را روسفید کرد

فعالیت سامانه جدید بارشی در روزهای گذشته اصفهان را هم روسفید کرد به طوری که در لنجان 22، بوئین میاندشت 15، فریدونشهر 5/12، داران 7، نطنز 5، داران و خوانسار 10 و چادگان و گلپایگان یک سانتی‌متر برف بر زمین نشست. مردم شهر اصفهان هم که یک ماه چشم‌انتظار برف و باران بودند، بالاخره به آرزوی خود رسیدند و با آغاز بارش‌ها به خیابان‌ها و بوستان‌ها رفتند تا سهم شادی خود را از زمستان بگیرند.

بارش برف و یخبندان به حدی بود که مدارس برخی از شهرستان‌های استان در روز گذشته تعطیل شد یا با تاخیر کار خود را آغاز کردند. مدارس ابتدایی نطنز، همه مقاطع تحصیلی باغ بهادران تعطیل شدند و دانش‌آموزان سمیرمی یک ساعت دیرتر و دانش‌آموزان فریدونشهری، بن - رود و کوهپایه روز یکشنبه دو ساعت دیرتر به مدرسه رفتند.

به غیر از کندی تردد و تعطیلی مدارس، برف اما خبرهای خوبی برای اصفهانی‌ها به همراه داشت؛ پیست اسکی فریدونشهر با بارش‌های زمستانی آماده به کار شد. محمود یسلیانی، رئیس هیات اسکی اصفهان، در این باره می‌گوید: با توجه به بارش برف در روزهای اخیر، پیست فریدونشهر از روز گذشته آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان است.

البته به گفته وی، به جز فریدونشهر، هنوز سایر پیست‌های استان به دلیل کاهش بارش برف آماده باز شدن نیستند و اصفهانی‌ها فعلا باید با همین یک پیست کنار بیایند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان هم توضیحاتی درباره میزان بارش‌ها در روزهای گذشته می‌دهد و می‌گوید: در اصفهان 2/3، خور و بیابانک 7/7 میلی‌متر، نائین 6 میلی‌متر و در دیگر نقاط استان اصفهان هم بین یک‌دهم تا 2 - 3 میلی‌متر باران بارید.

حسن خدابخش با بیان اینکه در روزهای گذشته همه نقاط استان اصفهان شاهد بارش بوده‌اند، می‌افزاید: به بارش در بهمن‌ امیدواریم بلکه از میزان خشکسالی شدیدی که در آن گرفتاریم کم شود.

خدابخش از روزهای پاک اصفهان یاد می‌کند و می‌گوید: شاید صبح امروز میزان آلایندگی افزایش یابد، اما روز گذشته هم با وجود هوای مطبوع زمستانی و بارش برفی که به زمین نشسته بود، کیفیت هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید