شرکتهای خودروساز، خودروهایی را که بهصورت شخصی فروش ندارند میخواهند وارد تاکسیرانی کنند و این موضوع از سوی شهرداری تهران مورد قبول نیست. این خبری بود که علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران به همشهری داد. او همچنین درباره ورود برلیانس H230 به ناوگان تاکسیرانی اعلام کرد که هنوز به هیچ نتیجهای نرسیدیم.طبق طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده تهران که تاکنون11هزار دستگاه آنها نوسازی شده، باید خودروسازان وسایل نقلیه نو را در اختیار تاکسیرانان قرار دهند اما این روند با سودجویی نمیتواند پیش رود. در سیاست کلان سازمان تاکسیرانی در دوره جدید، علاقهای به ایجاد تنوع بیش از حد خودرو برای تاکسی نیست. قنادان گفت: بهدنبال خودرویی هستیم که از نظر قیمت و شرایط برای تاکسیرانی مناسب باشد. ما بهدنبال خودرویی هستیم که خدمات بعد از فروش داشته و از این بابت خیالمان راحت باشد و اجازه ورود هر خودرویی را به ناوگان تاکسیرانی نمیدهیم. برای ورود ون جدید به تاکسیرانی با یک شرکت مذاکره کردیم، ضمن اینکه ظرفیت این ونهای جدید نسبت به ونهای قبلی از 11 به 13 نفر افزایش پیدا میکند.
احیای تاکسیرانی بانوان
شهرداری تهران شرکت تخصصی تاکسیرانی بانوان را احیا میکند. این ناوگان با 1400راننده زن میتواند بخشی از تردد بانوان پایتخت را فراهم کند و در راه افزایش امنیت تردد آنها گامی اساسی محسوب میشود. 50درصد جمعیت تهران را بانوان تشکیل میدهند و این در حالی است که در حدود 2درصد یعنی 1400نفر از رانندگان در تهران بانوان هستند که این آمار خوبی نیست. همچنین درباره سرویس مدارس بارها تقاضای تاکسی بانوان شده و این تعداد تاکسی بانوان کافی نیست؛ چرا که این بانوان درست سازماندهی نشدند و باید شرایط برای آنها بیش از پیش بهبود پیدا کند.
احیای تاکسیرانی بانوان
شهرداری تهران شرکت تخصصی تاکسیرانی بانوان را احیا میکند. این ناوگان با 1400راننده زن میتواند بخشی از تردد بانوان پایتخت را فراهم کند و در راه افزایش امنیت تردد آنها گامی اساسی محسوب میشود. 50درصد جمعیت تهران را بانوان تشکیل میدهند و این در حالی است که در حدود 2درصد یعنی 1400نفر از رانندگان در تهران بانوان هستند که این آمار خوبی نیست. همچنین درباره سرویس مدارس بارها تقاضای تاکسی بانوان شده و این تعداد تاکسی بانوان کافی نیست؛ چرا که این بانوان درست سازماندهی نشدند و باید شرایط برای آنها بیش از پیش بهبود پیدا کند.