• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 9 اسفند 1397
کد مطلب : 49379
+
-

افزایش بیمه زنان سرپرست خانوار

رئیس فراکسیون زنان مجلس از افزایش بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست خبر داد. فریده اولادقباد در گفت‌وگو با همشهری گفت:‌ روز گذشته پیشنهادی را در مجلس مطرح کردم که براساس آن 300میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها برای بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست اختصاص پیدا کند.
به گفته وی، با رأی مثبت 112نماینده از 206نماینده حاضر با این پیشنهاد موافقت شد که به این ترتیب بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد. این رقم هم‌اکنون 230میلیارد تومان است. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همچنین با درخواست نمایندگان عضو فراکسیون زنان مجلس و مکاتبات فراوانی که در این خصوص صورت گرفت و موافقت دکتر لاریجانی -رئیس مجلس- مقرر شد تا لایحه امنیت زنان مجددا در دستور کار هیأت رئیسه مجلس قرار بگیرد. اعضای فراکسیون زنان مجلس از دکتر لاریحانی درخواست تعامل و همکاری بیشتری را در این‌باره داشت تا لایحه هر چه سریع‌تر به مجلس ارسال شود.
وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون زنان دغدغه امنیت زنان و خشونت‌های خانگی که علیه زنان اعمال می‌شود را دارند و به همین دلیل خواستار این هستند تا این لایحه و لایحه معروف به کودک‌همسری هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار بگیرد.
اولادقباد ادامه داد: شورای فقهی و حقوقی این لوایح را در دست بررسی داشته و روی مطالبات و خواست‌های زنان مطالعاتی را در دست انجام دارد. به گفته رئیس فراکسیون زنان مجلس، این فراکسیون به‌طور جدی پیگیر لایحه امنیت زنان علیه خشونت است. اگر لایحه امنیت به مجلس ارسال نشود فراکسیون زنان به این لایحه ورود می‌کند تا بتواند آن را در قالب طرح در صحن علنی مجلس ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید