• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 9 اسفند 1397
کد مطلب : 49333
+
-

موتور نیمه‌روشن

پرسپولیس در انتظار بازگشت به اوج با نفت

موتور نیمه‌روشن

4پیروزی،  یک تساوی و یک شکست در 6مسابقه اخیر لیگ برتر، نمی‌تواند از پرسپولیس یک تیم «بحران‌زده» بسازد اما حقیقت آن است که قرمزها در 3مسابقه گذشته، تنها یک‌بار برنده بوده و آن برد را با کیفیتی پایین‌تر از استاندارد همیشگی‌شان به‌دست آورده‌اند. تیم برانکو با یک بازی بیشتر، هم‌امتیاز سپاهان شده و از آ‌نجایی که تفاضل گل‌اش با حریف اصفهانی قابل مقایسه نیست، عملا با یک بازی بیشتر، یک امتیاز کمتر از این حریف دارد. با وجود این اوضاع هنوز از کنترل خارج نشده و تیم پروفسور همچنان می‌تواند لیگ را به‌عنوان یک مدعی تمام‌عیار دنبال کند. قرمزها در مسابقه رفت با نفت آبادان، در یک قدمی شکست قرار داشتند اما سرانجام به بازی برگشتند و با امتیاز از آبادان خارج شدند. آنها فصل گذشته در همین ورزشگاه،  در جام حذفی در ضربات پنالتی مغلوب صنعت نفت شدند اما حالا هیچ نقشه‌ای به جز پیروزی در بازی امروز، از ذهن ستاره‌های این تیم عبور نمی‌کند. پدیده و سپاهان همچنان نتایج خوبی در لیگ به‌دست می‌آورند و پرسپولیس به شکل جدی از سوی استقلال و تراکتورسازی نیز تهدید می‌شود. در چنین شرایط نزدیک و دشواری،  امتیاز دادن به تیم‌های نه چندان قدرتمند برای تیم پروفسور دردسرساز خواهد بود. سرخ‌ها هفته گذشته موفق به شکست دادن نفت مسجدسلیمان نشده‌اند و حالا برای فرار از بحران، چاره‌ای جز کنار زدن نفت آبادان ندارند. بازگشت شجاع و سیدجلال به فهرست 19نفره برانکو برای این بازی،  بهترین خبر برای پرسپولیس به شمار می‌رود اما در ادامه روند مصدومیت‌های این تیم، این بار شایان مصلح و کمال کامیابی‌نیا فرصت همراهی تیم‌شان را از دست داده‌اند.
 تعداد گل‌های خورده دو تیم در لیگ برتر، هنوز دورقمی نشده و پرسپولیس یکی از همین دو تیم است. دریافت تنها 8گل در 19مسابقه،  نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها به لحاظ دفاعی کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. صنعت‌نفت در همین تعداد مسابقه،  21گل دریافت کرده و میانگین گل‌های خورده‌اش بیشتر از یک گل برای هر بازی است. پرسپولیس برانکو در خط حمله اما به اندازه چند فصل گذشته درخشان ظاهر نشده و تنها 22گل زده است. نفت آبادان با 7گل زده کمتر نسبت به پرسپولیس، یکی از خطوط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد. نفت هفته گذشته با عبور از ماشین‌سازی، رکورددار تساوی در لیگ برتر هجدهم شد. زردها در این فصل 2بار برنده شده‌اند،  4بار شکست خورده‌اند و در 13بازی نیز به تساوی دست پیدا کرده‌اند. این تیم درست به ازای هر مسابقه،  یک امتیاز تصاحب کرده است. آنها از شروع نیم‌فصل دوم هنوز در حسرت رسیدن به نخستین پیروزی هستند و از این 4مسابقه،  3امتیاز گرفته‌اند. برانکو که در فوتبال ایران خاطره خوبی از مربیان پرتغالی ندارد، امروز با یک مربی پرتغالی روبه‌رو خواهد شد. نفت در روزهای گذشته با حکم ممنوعیت استفاده از خریدهای جدیدش روبه‌رو بود اما حالا مشکلی برای استفاده از کانجی در کنار بالوتلی در خط حمله نخواهد داشت.
 سرمربی کروات پرسپولیس این اواخر تغییرات زیادی در ترکیب تیم‌اش به‌وجود آورده است. او مدام جای نفرات تازه‌وارد را عوض کرده و هنوز نتوانسته به «ترکیب برنده» دست پیدا کند. البته که مهره‌هایی مثل سروش رفیعی و مهدی ترابی به تازگی به تیم اضافه شده‌اند و زمان زیادی برای هماهنگی با سایر نفرات در اختیار نداشته‌اند اما نباید فراموش کرد که این ستاره‌ها برای درخشیدن در ترکیب پرسپولیس،  تا ابد زمان در اختیار ندارند. شاید بخش مهمی از سرنوشت این فصل پرسپولیس،  در همین هفته‌ها تعیین شود. هر قدر که نفرات تازه‌وارد زودتر در ترکیب این تیم بدرخشند،  شانس قرمزها برای موفقیت در پایان فصل نیز بیشتر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید