• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 8 اسفند 1397
کد مطلب : 49204
+
-

اولویت‌های پلیس قم در سال جدید

فرمانده انتظامی استان قم: جرایم سایبری 180 درصد رشد داشته است

پلیس
اولویت‌های پلیس قم در سال جدید

 روح‌الله کریمی|  قم- خبرنگار:


آخرین نشست خبری فرمانده انتظامی استان قم به بیان اولویت‌های پلیس در سال 98 گذشت. سردار «عبدالرضا آقاخانی» سخنانش را با خبر رشد 83 درصدی همکاری رسانه‌ها با فرماندهی انتظامی استان آغاز کرد، خبری که به اعتقاد او می‌تواند نویدبخش تعامل گسترده‌تر میان این دو نهاد باشد. 

اولین اولویتی که سردار آقاخانی از آن یاد کرد مقابله با سرقت بود. در 6 ماه نخست امسال آمار سرقت نسبت به مدت مشابه آن افزایش داشته است. اما فرمانده انتظامی استان در این نشست خبری اعلام کرد که کلید پیشگیری از سرقت در دست پلیس بوده و آمار سرقت در 6 ماه دوم بیش از 20 درصد کاهش یافته است. ساماندهی امور ترافیکی و راهوری یکی دیگر از اولویت‌های پلیس در سال آینده است. فرمانده انتظامی استان در این زمینه گفت: با تقویت و دایر کردن ایستگاه‌های پلیس راهور در نقاط حادثه‌خیز و پرتردد، تلاش می‌کنیم امور ترافیکی را ساماندهی کنیم. ارتقای امنیت اخلاقی در قم که در سال‌های اخیر به یکی از خواسته‌های اصلی مراجع تقلید و متدینان این شهر تبدیل شده، از اولویت‌های سال آینده پلیس است. سردار آقاخانی گفت: طرح‌های جدیدی برای ارتقای امنیت اخلاقی در سال آینده اجرا می‌شود.


 پاکسازی محله‌ها از معتادان متجاهر

مشاهده معتادان متجاهر در خرابه‌ها، ساختمان‌های نیمه کاره و خیابان‌های محله‌های حاشیه‌ای، پدیده‌ای است که در برخی موارد با اعتراض شهروندان مواجه شده است. فرمانده انتظامی استان در بیان اولویت‌های سال 98، پاکسازی محله‌ها از معتادان متجاهر و پاکسازی کانون‌های جرم را مورد تأکید قرار داد.

آقاخانی توزیع مواد مخدر در محله‌ها را یکی از نگرانی‌های مردم بیان کرد و افزود: کشفیات مواد مخدر در سال جاری 8 درصد افزایش داشته است و برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در سال آینده با جدیت پیگیری می‌شود.
وی ارائه آموزش‌های همگانی در مساجد و محافل مردمی، برخورد با دلالان ارز و شبکه‌های توزیع خارج از مسیر قانونی دلار و ساماندهی مسافرخانه‌ها و خانه‌های مسافر را از دیگر اولویت‌های پلیس در سال آینده ذکر کرد.


رشد 180 درصدی جرایم سایبری

فرمانده انتظامی استان از رشد 180 درصدی جرایم سایبری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین جرم در فضای سایبری در زمینه اقتصادی است. به گفته وی، برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی، اولویت ویژه پلیس در سال آینده خواهد بود.قهوه‌خانه‌های غیرمجاز موضوع دیگری بود که آقاخانی از رشد قارچ‌گونه آنها انتقاد کرد. وی گفت: در سال آینده با همکاری شبکه بهداشت، قهوه‌خانه‌های غیرمجاز را شناسایی و پلمب می‌کنیم.

نظارت بر مکان‌های اقتصادی و تجاری بزرگ، اجرای طرح‌های مشترک با نهادهای دیگر در انتظام‌بخشی شهر، امضای تفاهم‌نامه با نهادهای دیگر برای کیفیت‌بخشی و ارتقای امنیت استان، ساماندهی و سرعت بخشیدن به خدمات قضایی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و تشدید مقابله با کالاهای قاچاق از دیگر اولویت‌های پلیس در سال آینده است.سردار آقاخانی توسعه و کیفیت‌بخشی سازه‌های مرتبط با پلیس را مورد تأکید قرار داد و افزود: در سال آینده 22 طرح عمرانی اجرا خواهد شد. از بین طرح‌های امسال نیز ساختمان فرماندهی انتظامی شهرستان و پایگاه دوم آگاهی در پردیسان باقی مانده که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسند.


3 فعالیت ویژه

فرمانده انتظامی استان از اجرای 3 فعالیت ویژه و جدید در سال آینده خبر داد. یکی از این فعالیت‌ها استقرار معاونان فرماندهی انتظامی در مصلای نماز جمعه برای پیگیری درخواست‌ها و پیشنهادهای مردم است. آقاخانی گفت: برنامه دوم، گپ و گفت با فعالان رسانه‌ای استان در دفاتر آنهاست.

وی سومین فعالیت ویژه پلیس در سال آینده را گفت‌وگو با جوانان ذکر کرد و افزود: پلیس در مراکز آموزشی و علمی حضور می‌یابد و با جوانان به گفت‌وگو خواهد پرداخت. آقاخانی از متلاشی شدن باند 4 نفره در قم که به زورگیری، سرقت به عنف و تعرض به خودروها اقدام می‌کرد و بیشتر فعالیتش در منطقه پردیسان بود خبر داد و افزود: هر ۴ نفر این باند که شامل یک خانم و 3 آقا بودند دستگیر شدند. وی در پاسخ به سئوالی پیرامون مسدودکردن خیابان‌ها توسط کاروان‌های عروسی اظهار کرد: قرار شد پنجشنبه‌ها تیم تلفیقی انتظامی در خیابان‌ها تردد کند و خودروهایی که در کاروان‌های عروسی آلودگی صوتی یا تخلف دارند شناسایی و برای آنها اخطاریه صادر شود.


لباس نیروهای پلیس دوربین‌دار می‌شود

آقاخانی درباره نصب دوربین روی لباس نیروهای پلیس اظهار کرد: در سال 97 تعدادی از پلیس‌ها به دوربین مجهز شده‌اند و در سال آینده سعی می‌کنیم پلیس‌هایی که چهره به چهره با مردم ارتباط دارند را به دوربین مجهز کنیم.
فرمانده انتظامی استان در پاسخ به سئوال خبرنگار همشهری درباره ورود خودروهای سنگین به محدوده شهری بلوار الغدیر که موجب فوت تعدادی از شهروندان بر اثر تصادف شده، گفت: اگر ورود تریلرها و کامیون‌ها به بلوار الغدیر مشکل‌آفرین و جان مردم در خطر است و به تاسیسات زیربنایی آسیب می‌زند باید جلوی ورود این خودروها به داخل شهر گرفته شود.


متلاشی‌ شدن ۷ باند توزیع مواد مخدر در یک ماه

در یک ماه اخیر 7 باند توزیع مواد مخدر با تلاش نیروهای پلیس آگاهی متلاشی شدند. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: این باندها بیشتر مربوط به استان‌های همجوار بوده و 33 نفر در این عملیات‌ها دستگیر شدند. سرهنگ «احمد کرمی» ارزش ریالی کشفیات این باندها را 100 میلیارد ریال اعلام کرد. وی از افزایش 58 درصدی کشفیات قاچاق خبر داد و گفت: تعداد دستگیری پرونده‌های قاچاق نیز 47 درصد رشد داشته است. به گفته کرمی، ارزش ریالی کشفیات قاچاق 4/327 درصد رشد داشته است. رئیس پلیس آگاهی گفت: ۱۴ محموله دام با ارزش ریالی بیش از 2 میلیارد و 667 میلیون تومان کشف شد. وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد تعداد وقوع قتل در استان، اظهار کرد: استان قم از نظر تعداد وقوع قتل در رتبه‌های آخر استان‌های کشور قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید