• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 8 اسفند 1397
کد مطلب : 49196
+
-

ندوشن روی ریل توسعه

محمدیاسین دهقان|  یزد- خبرنگار:


ندوشن یکی از شهرهای شهرستان میبد است. این شهر در کنار جاده باستانی یزد - اصفهان واقع شده و فاصله آن تا یزد 88 کیلومتر است. ندوشن با اقداماتی که از سوی شهرداری انجام شده است این روزها روی ریل توسعه قرار دارد. قطعا مدیریت هر شهری با مشکلاتی همراه است، اما چالش اصلی مدیریت شهر ندوشن کمبود منابع مالی است. شهرداری طرح‌های بسیاری اجرا کرده است یا در دست اجرا دارد، اما محدودیت‌های مالی همچنان گریبان‌گیر آن است. 

«سید هادی موسوی» شهردار ندوشن، بر خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان تاکید می‌کند و با بیان این‌که کیفیت‌بخشی به خدمات و رضایت مردم در دستور کار شهرداری است، به گفت‌وگو با روزنامه همشهری پرداخته است.


اولویت‌های شهرداری برای بالندگی بیشتر و آینده ندوشن چیست؟

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما استفاده از ظرفیت بافت تاریخی برای توسعه گردشگری است که به این منظور کار کف‌سازی و بدنه‌سازی بافت تاریخی را به‌زودی به اتمام خواهیم رساند. بافت تاریخی ندوشن 90 اثر از دوره ایلخانی تا پهلوی را در خود جای داده و یکی از غنی‌ترین شهر‌های استان از این نظر است. 3 پروژه به نام قلعه سپیده ندوشن، حمام قلعه ندوشن و خانه سرهنگ احمدی نیز از پروژه‌های در دست انجام شهرداری ندوشن در بافت تاریخی است. از طرفی، با توجه به کمبود آب در سالیان اخیر، طرحی به عنوان جداسازی آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز را کلید زدیم که به‌زودی نهایی می‌شود.

از اقدامات شهرداری بگویید.

پیاده‌رو‌سازی معابر، ساخت میدان، آسفالت معابر، اجرای فاضلاب، تجهیز پارک‌ها و دیگر موارد توسعه شهری از جمله فعالیت‌های ما بوده است. برنامه‌های سال آینده نیز ادامه دادن پروژه‌های فعلی، پروژه‌های توسعه فضای سبز، تجهیز پارک جنگلی ندوشن و ممیزی کل شهر است.

عمده چالش‌های شما در چه زمینه‌هایی است؟ 

امسال با توجه به محدودیت مالی پروژه جدیدی آغاز نکردیم و برنامه‌ای جز به اتمام رساندن پروژه‌های کنونی نداریم. در گذشته، دولت کمک‌هایی به شهرهای زیر 50 هزار نفر می‌کرد، ولی در سال گذشته در مجلس لایحه‌ای تصویب شد که بر اساس آن، این کمک به یارانه اختصاص یافت. بر همان اساس، در گذشته به شهرداری ماهیانه 60 تا 70 میلیون تومان پرداخت می‌شد که حقوق کارکنانمان را با آن پرداخت می‌کردیم، ولی اکنون برای پرداخت حقوق با مشکل روبه‌رو هستیم و 2 ماه حقوق معوق وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید