• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49188
+
-

جاده ناایمن؛ بلای جان ایوانی‌ها

فرماندار ایوان: روزانه حدود 300 تریلر در جاده کوشک تردد می‌کنند

نمای نزدیک
جاده ناایمن؛ بلای جان ایوانی‌ها

مریم نظری|‌  ایوان –خبرنگار:


از زمانی که بازارچه سومار در استان کرمانشاه بازگشایی شده و آغاز به کار کرده، تردد خودروهای سنگین در مسیر کوشک شهرستان ایوان (واقع در استان ایلام) افزایش یافته است. این مسیری که به دلیل وجود پیچ‌های متعدد و کم‌عرض بودنش جاده، ازجمله مسیرهای خطرناک استان ایلام به شمار می‌رفت و حالا افزوده شدن خودروهای سنگین به این مسیر، آن را خطرآفرین‌تر کرده است.

کوشک، علاوه بر این‌که اصلی‌ترین محور اصلی‌ تردد در از استان ایلام به منطقه سومار کرمانشاه است، جزو مناطق بکر و دیدنی استان نیز محسوب می‌شود. که رفت و آمد گردشگران در این مسیر از یک‌ سو و تردد خودروهای حامل بار از سوی دیگر احتمال افزایش احتمال سوانح جاده‌ای را در پی داشته است.هرچند استاندارد نبودن مسیرهای مواصلاتی استان مشکل تازه‌ای نیست، اما انتظار می‌رود مسئولان استان برای بهسازی مسیرهای پرتردد در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای چاره‌اندیشی و اقدام کنند.


مسیر غیراستاندارد

یکی از رانندگان مسیر کوشک به خبرنگار ما می‌گوید: در هفته بین 3 تا 4 بار در مسیر غیراستاندارد و خطرناک کوشک ایوان تردد می‌کنم.
«ستار خزایی» عنوان می‌کند: باریک بودن جاده و آسفالت قدیمی این مسیر به یک مشکل و معضل برای رانندگان تبدیل شده است. به طوری که در اکثر مواقع شاهد وقوع حوادثی در این مسیر هستیم.
وی با بیان این‌که نبود گاردریل از دیگر کمبودهای این مسیر است، می‌افزاید: نبود گاردریل و باریکی جاده سبب شده است در چند مورد شاهد سقوط خودروها به رودخانه کنگیر (در ایوان) باشیم.


خطر ریزش کوه

راننده دیگری به کوهستانی بودن و خطر ریزش کوه در مسیر کوشک اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به این‌که احتمال وقوع حوادث برای رانندگانی مانند من - که با این مسیر آشنایی ندارند  - بسیار بیشتر است، نهادهای مربوط باید برای نصب علائم هشداردهنده اقدام کنند.«حسین محمودی» ادامه می‌دهد: مسئولان استان و شهرستان ایوان باید برای رفع مشکلات این مسیر چاره‌اندیشی کنند تا شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در این مسیرآن نباشیم.


وقوع تصادف در روزهای پایانی هفته

یکی از شهروندان ایوانی نیز به همشهری می‌گوید: منطقه کوشک از جمله مناطق بسیار زیبای ایوان است و همین زیبایی باعث شده که است خیلی از شهروندان در روزهای آخر هفته برای تفریح به این منطقه بروند.
«رضا جوهرچی» می‌افزاید: با بازگشایی بازارچه سومار، میزان تردد تریلرها و خودروهای سنگین در این مسیر افزایش یافته است که با توجه به باریکی جاده و پیچ‌های تند و خطرناک، شاهد وقوع تصادفاتی درآن بوده‌ ایم.

او با اشاره به این‌که اکثر جاده‌های استان ایلام غیراستاندارد و دارای نقاط حادثه‌خیز فراوانی هستند، می‌گوید: با توجه به تردد خودروهای سنگین و نیز خودروهای شخصی گردشگران در این مسیر، آمار وقوع حوادث رانندگی در روزهای پایانی هفته در آن بیشتر است.این شهروند ایوانی می‌گویدبیان می‌کند: سال‌‌هاست که مردم استان ایلام، به ‌ویژه شهروندان ایوانی، منتظر بهسازی مسیر کوشک به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند، اما تا الان غیر از وعده دادن از مسئولان چیزی ندیده‌ایم.


  پاسخ مسئول 

بهسازی مسیر کوشک در دست انجام است


فرماندار ایوان در این زمینه می‌گوید: با توجه به افزایش تردد در مسیر کوشک، برخوردار نبودن این مسیر از استانداردهای لازم، عرض بسیار کم جاده و وجود پیچ‌های خطرناک آن، پیگیری‌های لازم در خصوص بهسازی این مسیر انجام شده است.

«امیدعلی سبزی» می‌افزاید: با توجه به این‌که منطقه کوشک پرتگاهی و ناایمن است، سعی شده با اجرای ساخت خاکریز تا حدی ایمن‌سازی انجام شود. اما روند استانداردسازی با نصب گاردریل و نیوجرسی ادامه دارد.
این مسئول بیان می‌کند: طی تابستان سال جاری 4 میلیارد تومان برای بهسازی این مسیر ارتباطی هزینه شده است و عملیات بهسازی همچنان در حال انجام است.


تردد خودروهای سنگین

فرماندار ایوان عنوان می‌کند: روزانه حدود 300 تریلر در مسیر کوشک شهرستان ایوان تردد می‌کنند که با توجه به مشکلاتی که به دلیل باریک بودن جاده و پیچ‌های تند برای خودروهای سبک و سنگین ایجاد شده، بهسازی این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.
سبزی با بیان این‌که با نزدیکی تعطیلات نوروزی، شاهد افزایش میزان تردد در مسیرهای مختلف شهرستان هستیم، می‌گوید: ما در فکر ایمن‌سازی جاده‌ها هستیم، اما مردم هم باید با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند. ، مثلا به علائم رانندگی مسیر توجه داشته باشند و از سرعت و سبقت‌های غیرمجاز به‌ویژه در مسیرهای پرخطر خودداری کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید