• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49156
+
-

تحقق کامل برنامه «پزشک خانواده» تا ۱۴۰۲

دریچه
تحقق کامل برنامه «پزشک خانواده» تا ۱۴۰۲

معاون بهداشت وزارت بهداشت از تحقق کامل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تا سال۱۴۰۲ خبر داد. علیرضا رئیسی با اشاره به تعریف ۱۲گام اجرایی برای برنامه پزشک خانواده، اظهار کرد: تا امروز ۶گام این طرح اجرایی شده است. در شرایط فعلی 5 استان اقدامات خود را برای اجرای این برنامه به مراحل انتهایی رسانده‌اند. منظور از مراحل انتهایی، اتصال سطح یک خدمات به سطح2 و سطح2 به 3 است که در شرایط فعلی و در این پروسه سطح یک تقریبا به اتمام رسیده و سطح یک به دو در استان‌های منتخب بین ۶۰ تا ۷۰درصد پیشرفت داشته است.
وی، فاز بعدی پیشرفت را اتصال سایر بخش‌های پاراکلینیک و داروخانه‌ها و همچنین بخش خصوصی سطح یک به سامانه وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: درصورت تحقق این سطح، انتظار ما این است که تا پایان سال آینده در ۵ استان منتخب بتوانیم این اتصالات را انجام داده و ان‌شاءالله بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ این برنامه در کشور به بهره‌برداری کامل برسد.
رئیسی با بیان اینکه تا سال آینده گام هفتم این برنامه محقق می‌شود، تصریح کرد: گام هفتم شامل اتصال سطح یک و دو و سطح یک بخش خصوصی به سامانه، اتصال بیمه‌ها و مباحثی همچون استحقاق‌سنجی درمان و خدمات است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه گام هفتم به‌عنوان مهم‌ترین گام تا سال۹۸ اجرایی خواهد شد، افزود: اگر این گام برداشته شود، راه، بسیار هموارتر خواهد شد و درصورت تأمین منابع، تا سال۱۴۰۲ برنامه کامل خواهد شد. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید