• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49107
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


      دزد طلافروشی هنگام سرقت گیر افتاد
 2 سارق جوان با در اختیار داشتن اسلحه قلابی به یک طلافروشی دستبرد زدند اما با حضور بموقع پلیس یکی از آنها دستگیر شد. به گزارش همشهری، عصر یکشنبه مأموران پلیس شهرستان آستارا در استان گیلان گزارشی دریافت کردند که از دستبرد دزدان به یک طلافروشی در این شهر حکایت داشت. تیمی از مأموران به سرعت راهی طلافروشی شدند و پس از حضور در محل یکی از سارقان را دیدند که با صاحب طلافروشی درگیر شده بود. ماجرا از این قرار بود که این سارق و همدستش لحظاتی قبل‌تر درحالی‌که نقاب به چهره داشتند، وارد طلافروشی شده و با سلاحی که در دست داشتند، مرد طلافروش را تهدید کرده و اقدام به سرقت یک حلقه النگو کرده‌ بودند. در همان لحظه، طلافروش با استفاده از سیستم امنیتی ماجرا را به پلیس اطلاع داده و خودش با یکی از سارقان درگیر شده بود تا اجازه ندهد که نقشه سرقت را اجرا کند. وقتی مأموران به طلافروشی رسیدند، یکی از سارقان با دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشت اما سارقی که با صاحب طلافروشی درگیر شده بود توسط مأموران دستگیر شد. به گفته سرهنگ محمد نمازی، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا، با دستگیری سارق 39ساله معلوم شد که اسلحه پلاستیکی و قلابی بوده و النگویی که او سرقت کرده بود نیز به صاحب مغازه بازگردانده شد. وی افزود: متهم دستگیر شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری همدست او ادامه دارد. سرهنگ نمازی استفاده از سیستم‌ ضدسرقت و هشدار‌دهنده در این طلافروشی را دلیل اصلی حضور بموقع پلیس در محل و دستگیری سارق اعلام کرد.

      قاچاقچیان اسلحه، مدرک جعل می‌کردند
اعضای باند مخوف قاچاق اسلحه که در سطحی گسترده اقدام به جعل مدرک تحصیلی دانشگاهی و اسناد دولتی و کارت پایان خدمت می‌کردند با تلاش مأموران اطلاعات سپاه کرمان دستگیر شدند. به گزارش فارس، دادخدا سالاری، دادستان کرمان با بیان این خبر گفت: اعضای این باند که تاکنون 10نفر از آنها دستگیر شده‌اند با ادعای ارتباطات در سطح سازمان‌های دولتی میلیاردها ریال از طریق جعل اسناد از طعمه‌هایشان دریافت کرده‌اند. وی افزود: این باند در زمینه قاچاق سلاح گرم نیز فعالیت داشت که از آنها انواع سلاح و مهمات کشف شده است. به گفته سالاری، این باند در استان‌های مختلف ازجمله تهران فعال بوده است و تحقیقات برای مشخص شدن این موضوع که آیا آنها با افرادی در دستگاه‌های دولتی ارتباط داشته‌اند یا خیر، ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: مدارک جعلی این باند نه‌تنها در داخل کشور بلکه در خارج ایران هم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

      دستگیری 2 دانشجو به‌خاطر فروش دلار
2دانشجوی خارجی هنگامی که قصد داشتند دلارهایشان را برای پرداخت شهریه دانشگاه بفروشند، به اتهام اخلال در نظام ارزی دستگیر شدند. محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در این‌باره به ایسنا گفت: چهارشنبه هفته گذشته 2دانشجوی خارجی دانشگاه برای تبدیل ارز به ریال به میدان فردوسی رفته بودند که از سوی پلیس به جرم اخلال در نظام ارزی دستگیر و روانه زندان شدند. وی در ادامه گفت: این دانشجویان حدود ۲ هزار دلار همراه خود داشتند و برای تبدیل آن به ریال و پرداخت شهریه دانشگاه به خیابان فردوسی تهران مراجعه کرده بودند که بازداشت شدند. آنها 2شب در بازداشتگاه ماندند اما با پیگیری دانشگاه این 2دانشجو آزاد شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید