• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 49010
+
-

قطار جدید گردشگری از اراک به لرستان می‌رود

قطار جدید گردشگری از اراک به لرستان می‌رود

مجری قطار گردشگری لرستان گفت: این قطار یک ریل‌باس با 4واگن به ظرفیت ۳۳۶ نفر است که در مسیر ریلی تهران - خوزستان حرکت می‌کند.
حامد خلیلی افزود: با توجه به جاذبه‌های این منطقه تنها ۷۴کیلومتر از این مسیر ریلی، برش خورده که آبشارها، تونل‌ها و پل‌های تاریخی و ایستگاه‌های قدیمی راه‌آهن لرستان در این بخش قرار دارد. وی گفت: مبدأ حرکت قطار گردشگری،ایستگاه اراک است که مسافران از این نقطه با قطار به درود در لرستان منتقل می‌شوند و از آن پس گردش مسافران روی خط آهن لرستان آغاز می‌شود. به گفته او، سفر با این قطار یک روزه است و در ایستگاه اراک به پایان می‌رسد. مجری قطار گردشگری لرستان گفت: قطار گردشگری لرستان تقریبا در تمام ایستگاه‌ها توقف دارد و گردشگران از آن پیاده می‌شوند. این قطار همچنین در 6 ایستگاه به‌مدت چند دقیقه توقف می‌کند تا گردشگران دیدن مناظر را از دست ندهند. خلیلی در تشریح جزئیات بیشتر حرکت قطار گردشگری لرستان گفت: قطار در یکی از ایستگاه‌ها حدود ۲۰دقیقه توقف دارد که فرصتی برای دیدن پل‌های بلند لرستان و آبشارهای آن است. در ایستگاه بیشه نیز این توقف تا2ساعت ادامه دارد. ایستگاه پایانی این قطار گردشگری هم 
«آب مامون» است که بعد از یک ساعت توقف دوباره به درود بازمی‌گردد و حرکت آن تا اراک ادامه دارد. به گفته خلیلی، سفر با قطار گردشگری لرستان برای سال۹۸، به ازای هر گردشگر ۱۹۵هزار تومان قیمت‌گذاری شده و هم‌اکنون بسته کامل سفر با این قطار توسط تعدادی از آژانس‌های گردشگری لرستان عرضه شده است. به گفته او، مبدا حرکت قطار برخلاف برخی اظهارات مسئولان، تهران نیست و برای همسفر شدن با آن باید به لرستان یا اراک رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید