• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 اسفند 1397
کد مطلب : 48847
+
-

پل استر: ترامپ خطری جدی برای آمریکاست

دریچه
پل استر: ترامپ خطری جدی برای آمریکاست


پل استر، نویسنده شناخته‌شده آمریکایی در مصاحبه اخیرش با رادیو سوئیس به انتقاد تند از دونالد ترامپ و سیاست‌های او پرداخته است.

به گزارش رادیو آرتی‌اس سوئیس، پل استر، نویسنده شناخته‌شده آمریکایی از زمان شروع به کار دونالد ترامپ در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا از منتقدان سرسخت و جدی او بوده و از هیچ فرصتی برای اظهار عقایدش درباره او فروگذار نکرده و او را خطر بزرگی برای آمریکا دانسته است.

استر که اخیرا برای حضور در یک میزگرد سالانه بین‌المللی در سوئیس حاضر شده بود در مصاحبه با رادیو آرتی‌اس سوئیس گفته که این روزها از مشاهده موج نفرتی که آمریکا را احاطه کرده، وحشت‌زده است و کشوری را که سیاست آن براساس میل و خواسته رئیس‌جمهوری بنا شده، محکوم به هرج ‌و مرج و اضمحلال دانسته است.

این نویسنده آمریکایی که بسیاری از آثارش هم به فارسی برگردانده شده، درباره رأی آوردن مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا هشدار داده و گفته است: «اگر دونالد ترامپ برای بار دوم به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شود، پایان آمریکایی که می‌شناسیمش رقم خواهد خورد.» او همچنین از افزایش روبه‌رشد مقاومت و ایستادگی به‌ویژه در میان جوان‌ها و زن‌ها در برابر رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار امیدواری کرده است. استر در ادامه ترامپ را فردی دانسته که از لحاظ ذهنی مشکل جدی دارد و تنها از 100کلمه برای بیان حرف‌ها و عقایدش بهره می‌برد. او گفته: «ترامپ مغزش کار نمی‌کند و فقط از روی احساسات آنی حرف می‌زند و تصمیم می‌گیرد؛ با این‌همه به عقاید و نظراتش باور دارد و از استراتژی ترس‌افکنی برای حفظ قدرت و جایگاهش استفاده می‌کند.» او درباره دمکراسی و رسیدن به جامعه دموکرات گفت: «غریزه بشری دموکراتیک نیست. بنابراین برای رسیدن به دموکراسی باید جنگید و گروه‌های دموکرات روح خود را خواهند یافت و فقط یک شخص معتدل می‌تواند ترامپ را شکست دهد.»

پل استر، نویسنده آمریکایی و جهانی شهرتش بیش از هر چیز وام‌دار مجموعه‌ای تحت عنوان «سه‌گانه نیویورک» است. آثار او به بیش از 40زبان ترجمه و منتشر شده. استر در ایران نیز نویسنده‌ای محبوب و پرخواننده است .

این خبر را به اشتراک بگذارید