• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 اسفند 1397
کد مطلب : 48815
+
-

درخواست رئیس اتاق اصناف از شهردار تهران:

به دستفروشان اجازه برپایی چادر ندهید


تهران حال و هوای شب عید به‌خود گرفته است؛ حتی در این روزهای سخت اقتصادی حاکم، شهر جنب‌‌وجوش بیشتری به‌خود گرفته و رنگ‌ها برای آمدن بهار تغییر می‌کنند. در این میان شهرداری تهران به استقبال از عید رفته است. دیروز پیروز حناچی هم در بین تعدادی از کسبه بازار بزرگ حاضر شد تا از نزدیک با آنها درباره وضعیت بازار روزهای پایان سال و مشکلات موجود گفت‌وگو کند. شهردار تهران روز گذشته با مترو به بازار تهران رفت. او پس از خروج از ایستگاه متروی پانزده خرداد، راهی سبزه میدان و سپس مسجد امام‌خمینی(ره)  بازار و امامزاده زید شد. مقصد بعدی او هم مسجد ارگ بود تا فرصتی برای بازدید از پروژه عمرانی این مسجد فراهم شود. بازدید حناچی از بازار در حالی رقم خورد که او دیروز با نمایندگان اصناف هم دیدار داشت. اینطور که رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرده قرار شده تا کارگروهی متشکل از اتاق اصناف و شهرداری‌ها تشکیل و مشکلات اصناف در سطح شهر بررسی و کارشناسی شود. به گفته نوده فراهانی نتایج حاصل از فعالیت این کارگروه نیز برای اخذ دستورات لازم به شهردار تهران ارائه می‌شود.

فراهانی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به بخشی از مشکلات اصناف در تهران عنوان کرد: «یکی از مشکلات ما فعالیت تعدادی از اتحادیه‌ها در واحدهای مسکونی است؛ اتحادیه‌هایی که مالکیت ساختمان را دارند و ضمناً معارضی هم وجود ندارد. در این خصوص مقرر شد فعالیت این اتحادیه‌ها از سوی شهرداری بلامانع باشد.» او پیشنهادی هم برای شهرداری داشت؛ «باید در نقاط مختلف تهران محل‌هایی از سوی شهرداری برای استقرار تیم نظارت و بازرسی اصناف درنظر گرفته شود تا نظارت روی فعالیت‌های اصناف و اخذ عوارض وجود داشته باشد؛ به اعتقاد من این اقدامی برد – برد است که به شهرداری هم کمک می‌کند.»

چادر دستفروشی برپا نشود
اما یکی از خبرهایی که امسال در لابه‌لای موضوعات اسفندماهی و نوروزی اعلام شده اینکه به دلایل وضعیت اقتصادی نامناسب و رکود بازار امسال نمایشگاه برگزار نمی‌شود. البته فراهانی دیروز گفت با توجه به درخواست مسئولان در 3نقطه از پایتخت نمایشگاه‌های کوچکی برگزار خواهد شد؛ اتفاقاً در این زمینه از شهردار تهران درخواست کردیم اجازه ندهد برای فعالیت دستفروشان و فروشندگان خیابانی چادر برپا شود.

نوروزگاه مجازی و سمنوپزان در پارک
از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران برای نوروز 98راه‌اندازی نوروزگاه مجازی (Norozgah.ir) از طریق ایجاد وب‌سایت نوروزگاه و برقراری لینک در شبکه‌های اجتماعی است. از سوی دیگر جشنواره سمنوپزان در بوستان‌های شاخص شهر تهران برای احیای فرهنگ کهن و اصیل سمنوپزی برگزار می‌شود. برپایی 5جشنواره نوروزی با عناوین: «هفت سین»، «گل نرگس»، «سبزینه»، «مسابقات آشپزی» و «اقوام ایرانی» و همچنین برپایی 10نمایشگاه تخصصی با عناوین «سرای ایرانی»، «محصولات فرهنگی»، «آثار هنری نوروز»، «تهران قدیم»، «خانواده و نوروز»، «خودروهای کلاسیک»، «ورزش‌های هوایی»، «نجوم» و «استارتاپ ها» از دیگر برنامه‌هاست.

   23 نوروزگاه برپا می‌شود
شهرداری برای استقبال از نوروز مانند سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور قرار داده است. بر این اساس پردیس‌های نوروزگاه در 14نقطه شهر تهران برپا می‌شود؛ پردیس‌هایی که برای حضور روزانه حداقل 5000نفر از شهروندان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی و تفریحی ویژه خانواده‌ها آماده می‌شوند. همچنین برپایی 9نوروزگاه در محور خیابان ولیعصر برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی، نمایشگاه آثار تجسمی و... در برنامه قرار گرفته است. ایجاد پیاده‌راه‌های فرهنگی با شناسایی و آماده‌سازی‌ معابر مناسب در سطح مناطق برای پیاده‌روی جمعی و خانوادگی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجرای آیین نوروزخوانی اقوام در محله‌های شهر تهران با دعوت از گروه‌های ممتاز نوروز‌خوان و برگزاری جشن پیشواز نوروز ویژه افغانی‌های مقیم تهران با دعوت از شخصیت‌های افغان مقیم در کشور همراه با تکریم کارگران افغان مرتبط با شهرداری از دیگر برنامه‌هایی است که برای جشن‌های آخر سال در پایتخت از چند روز دیگر برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید