• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 اسفند 1397
کد مطلب : 48812
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      انتقاد سفیر شاه از سیاست‌های ترامپ
داماد محمدرضا پهلوی و آخرین سفیر ایران در ایالات متحده طی مصاحبه با نشریه آمریکایی،«آمریکن‌هرالد تریبیون»  اظهارات قابل‌توجه‌ و جالبی را درباره جمهوری اسلامی، آمریکا، رژیم صهیونیستی، حزب‌الله، سوریه، یمن و رژیم سعودی بیان می‌کند. اردشیر زاهدی درباره «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت: آقای فولتون بولتن بولتون با یک سبیل! او از ایران و ایرانی‌ها متنفر است، این بر کسی پوشیده نیست. او‌ نزدیک‌ترین افراد به رئیس‌جمهور آمریکا‌ست. از نظر من، هر کسی که برای خارجی‌ها کار کند و خودش را به آنها بفروشد، خائن است.  این برای چندمین‌بار است که زاهدی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و عملکرد اپوزیسیون خارج از کشور را به باد انتقاد گرفته و آنها را خائن خوانده است. او خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را «بزرگ‌ترین اشتباه» این کشور توصیف کرد‌ و توضیح داد: «امضای یک کشور را آن‌هم به‌دلیل اینکه رئیس‌جمهور قبلی سیاهپوست بود و من از او خوشم نمی‌آید، بی‌اعتبار کرد. اما این بهانه خوبی برای یک کشور نیست. پس امروز حتی اگر آنها (ایران) بخواهند مذاکره کنند، چگونه می‌توانند خود را مجاب کنند که دفعه بعد نیز (آمریکا) زیر قول خود نمی‌زند؟ معتقدم که آنها (آمریکا) بی‌انصافی و اشتباه می‌کنند‌ و به‌نظرم راهی که می‌روند، آسیب‌زدن به‌خودشان است.»

      استقبال چهره اصلاح‌طلب از ریاست رئیسی بر قوه‌قضاییه
علی‌یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در گفت‌وگویی با جماران از ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه استقبال کرد و گفت: «به‌هرحال من به آقای رئیسی و تیمی که با ایشان شروع به‌کار می‌کند، خوش‌بین هستم. ممکن است بیشترشان از نظر سلیقه سیاسی با من مخالف باشند، اما من مطمئن هستم که آنها حرفه‌ای عمل می‌کنند نه سیاسی. آفت قضاوت، سیاسی و جناحی عمل کردن است. سیستم قضایی باید حرفه‌ای و بی‌طرف عمل کند.»

      فتنه 98همه اقشار را درگیر می‌کند!
سردار سعید قاسمی در گفت‌وگو با فارس گفت؛ «همه اذعان دارند که فتنه98در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد و همه اقشار را درگیر خود می‌کند که این اتفاق نیز با تدبیر و برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. این مقطع هوشیاری خاصی می‌خواهد که آگاهی را ترویج دهیم و به مردم نشان دهیم که نفوذ در کجا و چه رده‌ای رخ داده است.»

      علی بخشایش فعلا آزاد است
روز شنبه به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر بازداشت مدیرعامل بانک سرمایه و متهم پرونده فساد مالی این بانک در سال‌های 91و 92، وکیل مدافع وی این خبر را تکذیب کرد. او به ایرنا گفته موکلم بازداشت نشده و در خانه است. بخشایش فعلا با وثیقه 10میلیارد تومانی آزاد است. تاکنون به پرونده 3 تن از متهمان پرونده سوءاستفاده مالی بانک سرمایه شامل علی بخشایش، مدیرعامل سابق این بانک، پرویز کاظمی، عضو هیأت مدیره و وزیر اسبق رفاه در دوره احمدی‌نژاد و محمدرضا توسلی عضو مسئول حقوقی بانک سرمایه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام رسیدگی شده است. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه اخیرا گفته است حکم این 3 تن در حال انشاء، امضا و تأیید است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید