• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 اسفند 1397
کد مطلب : 48767
+
-

نبرها روبه‌روی گل‌نخورها

نبرها روبه‌روی گل‌نخورها

علیرضا منصوریان، ذوب‌آهن و وینفرد شفر. اضلاع این مثلث پس از یک سال و چند‌ماه دوباره در کنار هم قرار گرفته‌اند. اوایل فصل گذشته بود که علیمنصور پس از توقف خانگی تیمش در برابر ذوب‌آهن، ناچار به ترک نیمکت استقلال شد و مرد آلمانی از راه رسید تا جای او را در این باشگاه بگیرد. حالا منصوریان و شفر در حالی با هم برخورد می‌کنند که ذوب‌آهن، هنوز هم بخش مهمی از این معادله است. سرمربی سابق استقلال روی نیمکت تیم اصفهانی، با سرمربی فعلی این تیم روبه‌رو خواهد شد؛ یک دوئل تماشایی که احتمالا واکنش‌های جذاب این دو مربی را در کنار زمین به همراه خواهد داشت. استقلال پس از شکست‌دادن پارس‌جنوبی، برای گرفتن همه امتیازهای مسابقه خانگی با ذوب آماده می‌شود و تیم علیمنصور پس از شاهکار آسیایی و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، با روحیه خوبی به مسابقه امروز می‌رسد.
در جدال نیم‌فصل اول دو تیم، استقلال تا آستانه شکست‌خوردن از ذوب‌آهن پیش رفت و به سختی توانست از این تیم مساوی بگیرد. در آن مقطع، امید نمازی روی نیمکت سفید و سبزها حضور داشت. از هفته دوم لیگ به بعد، اوضاع دو تیم کاملا متفاوت بوده است. آبی‌ها که فصل را با دومین تساوی پی در پی ادامه می‌دادند، در 16مسابقه بعدی 8بار برنده ‌شده و فقط 3بار نتیجه را به رقبا واگذار کرده‌اند. ذوب‌آهن اما درحالی‌که با رسیدن به 4امتیاز در 2بازی اول شروع امیدوارکننده‌ای را رقم زده بود، در 14بازی بعدی‌اش فقط یک‌بار برنده شده و 6بار بازنده بوده است. ذوبی‌ها هنوز این شانس را دارند که با پیروزی در دیدارهای معوقه، خودشان را به نیمه بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر برسانند. استقلال اما در پایان این هفته در بهترین حالت تنها می‌تواند تراکتور رده چهارمی را کنار بزند. فاصله عملکرد خط دفاعی و خط حمله دو باشگاه در این فصل، به‌شدت زیاد به‌نظر می‌رسد. استقلال 12گل بیشتر از ذوب به ثمر رسانده و 11گل کمتر از این حریف دریافت کرده است.
استقلال در شرایطی برای نبرد با ذوب آماده می‌شود که همچنان طارق همام را به‌دلیل مصدومیت در جام ملت‌های آسیا در اختیار ندارد. علی کریمی نیز برای چندمین بار از شروع این فصل مصدوم شده و نمی‌تواند تیمش را در دیدار حساس امروز در ورزشگاه آزادی همراهی کند. شروع درخشان پاتوسی در این تیم، احتمالا ستاره آفریقایی را به مهره فیکس شفر در بازی امروز تبدیل خواهد کرد. ‌اللهیار صیادمنش نیز از شانس ویژه‌ای برای قرار‌گرفتن بین 11بازیکن اصلی برخوردار است. مرتضی تبریزی می‌تواند چهره ویژه این مسابقه باشد؛ مهاجمی که در زمان برگزاری دیدار رفت بین دوتیم، هنوز در عضویت باشگاه ذوب‌آهن قرار داشت. او البته در آن مسابقه به میدان نرفت و جدال دو تیم را از روی سکوها دنبال کرد. مرتضی در باشگاه جدیدش، هنوز انتظارات را برآورده نکرده و برای خارج‌شدن از زیر فشار، باید هر چه زودتر خودی نشان بدهد. در بین نفرات ذوب‌آهن نیز میلاد فخرالدینی سابقه بازی برای استقلال را داشته و در مقابل این تیم، از انگیزه مضاعفی برای درخشش برخوردار خواهد بود. در کنار رشید مظاهری، کلیدی‌ترین مهره این روزهای تیم منصوریان صید تازه ذوب‌آهن از فوتبال نیجریه است. اوساگونا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خط حمله اصفهانی‌ها را متحول کرده و حالا یک آزمون سخت را در ورزشگاه آزادی پشت‌سر می‌گذارد.
استقلال و ذوب‌آهن در سال‌های گذشته، نبردهای هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشته‌اند. ذوب، قهرمانی جام حذفی را از حریفش گرفته و استقلال، فصل گذشته رقیب را از جدول لیگ قهرمانان آسیا خارج کرده است. هر دو تیم دلیل کافی برای ایستادن در مقابل هم را دارند و از انگیزه‌های خاصی برای انتقام نیز برخوردارند. با توجه به شرایط جدول، ذوبی‌ها احتمالا ترجیح می‌دهند تمرکز و توانایی‌شان را معطوف لیگ قهرمانان آسیا کنند اما بدون شک ایستادن روبه‌روی آبی‌ها برای علیرضا منصوریان، اهمیت ویژه‌ای دارد و او به سادگی از این مسابقه عبور نمی‌کند. در نقطه مقابل نیز پسران شفر به هیچ قیمتی قصد متوقف‌شدن ندارند؛ چرا که به خوبی می‌دانند از دست‌دادن امتیازهای بیشتر، شرایط‌شان در جدول لیگ را سخت‌تر خواهد کرد. استقلال هنوز می‌تواند به رؤیای قهرمانی در لیگ فکر کند اما برای وفادار‌ماندن به این رویا، این تیم چاره‌ای جز پشت کردن به همه لغزش‌های احتمالی نخواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید