• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 3 اسفند 1397
کد مطلب : 48688
+
-

کوتاه از اقتصاد

کوتاه از اقتصاد
کوتاه از اقتصاد


      چشم‌انداز تورم و رشد 97
وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی پیش‌بینی کرد، حداکثر تورم در سال‌۹۷ بالغ بر ۲۷.۸‌درصد و رشد اقتصادی در بدبینانه‌ترین حالت منفی ۲.۵‌درصد است. پژوهشکده امور اقتصادی وابسته به وزارت اقتصاد نرخ تورم سال‌1397 را در  بازه 24.4 تا 27.8‌درصد پیش‌بینی کرده است. این گزارش می‌افزاید: رشد اقتصادی سال‌1397 با لحاظ نرخ رشد 0.4‌درصدی شش ماهه اول سال (اعلام‌شده توسط مرکز آمار ایران) می‌تواند در بازه  منفی1.1‌تا منفی 2.5‌درصد نوسان داشته باشد.

      برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه فاینکس
مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از دوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه 98 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. یاسر فلاح درباره اقداماتی که در نمایشگاه سال آینده قرار است انجام شود، گفت: توجه بیشتر نسبت به گذشته به خبرنگاران و اصحاب رسانه یکی از مهم‌ترین بخش نمایشگاه است. برپایی کارگاه‌های آموزشی فعالان رسانه‌ای در حوزه فین‌تک که فرابورس، پیشگام این بخش در بازار سرمایه بوده، یکی از این برنامه‌هاست .فلاح از برگزاری یک بازی هزار نفری تلفن همراه با موضوع مسائل صنعت مالی در این نمایشگاه خبر داد.

      احتمال عرضه ۳ شرکت جدید در بورس تهران
مدیر پذیرش بورس تهران می‌گوید احتمال دارد تا پایان امسال سهام 3شرکت جدید برای نخستین بار در بورس عرضه شود. اسماعیل‌درگاهی در پاسخ به اینکه این شرکت‌ها از کدام صنایع هستند، به ایسنا گفت: صنایع درمان و آموزش ازجمله صنایعی هستند که می‌توانند وارد بازار سرمایه شوند. از طرفی ورود فروشگاه زنجیره‌ای به بورس راه را برای حوزه لجستیک و زنجیره تأمین باز کرد. به گفته او یک شرکت در حوزه ماکیان نیز قرار است وارد بورس شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید