• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
جمعه 3 اسفند 1397
کد مطلب : 48677
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      ترفند سعید امامی علیه روشنفکران
عمادالدین باقی پژوهشگر و روزنامه‌نگار در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایرنا می‌گوید: اگر کسی ایدئولوژی همه‌‌چیز برای قدرت را داشته باشد هر چیزی را در آن چارچوب مجاز می‌داند. او در اشاره به یک نمونه در تأیید این گزاره می‌گوید: «نشریه‌ای بود به نام «قندپارسی» با محتوای ضد‌دینی که توسط سعیدامامی و باهدف گرفتن فتوا علیه روشنفکران تهیه شد و توسط بخش دیگری از اطلاعات شناسایی و جلوگیری شد.» وی در اشاره به موارد مشابه این پدیده در جهان می‌گوید: «سازمان سیا برای مقابله با کمونیست‌ها در خود آمریکا حزب کمونیست دوآتشه درست می‌کرد و انگلیس در ایران «توده‌نفتی»‌ها را علیه مصدق راه انداخت. اساسا نبرد اصلی و پنهان در دنیا، نبرد اطلاعاتی است که پوسته فاخری از سیاست روی آن کشیده می‌شود که زشتی‌هایش را بپوشاند.»

      انتقاد علم‌الهدی از قاچاق گوسفند


سیداحمد علم‌الهدی، خطیب نمازجمعه مشهد با بیان اینکه مردم طرح‌های زیادی دارند، گفت: مردم می‌خواهند گام دوم را بردارند ولی چرا باید گرفتار شده و نگران اولیات زندگی‌شان باشند؟ با حرکات جهادی مشکل حل می‌شود. می‌گویند گوسفند قاچاق می‌شود. مرزها در دست کیست؟ مگر چشم ندارید که قاچاق می‌شود؟ ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند؟ اظهار ضعف و زبونی تا کجا؟ مردم شعار انتقام می‌دهند و سپاه سه‌روزه عاملان جنایت را شناسایی می‌کند، اما شما...»(ایلنا)

      نقش زنان؛ از بیله‌سوار تا کرج
مبحث حقوق زنان همیشه در ایران جنجال‌برانگیز است، اما اختلاف نگاه به نقش زنان ایرانی در زندگی خانوارها و جامعه روز گذشته در نمازجمعه 2‌شهر بیله‌سوار و کرج نمود داشت؛ درحالی‌که امام‌جمعه بیله‌سوار در استان اردبیل از یک سخنران زن دعوت کرد تا در تریبون نمازجمعه این شهر درباره مشکلات معیشتی سخنرانی کند، در کرج شاهد آن بودیم که امام‌جمعه این شهر از اشتغال زنان انتقاد کرد و گفت: «مردان در خانه بیکار بوده و زنان در جامعه در مشاغل به‌کارگیری می‌شوند که مطابق با ‌شأن آنها نیست و با این کار به‌دنبال از بین بردن نقش مادری، همسری و تربیتی هستند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید