• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 2 اسفند 1397
کد مطلب : 48601
+
-

سرقت‌های دزد تلگرامی با لباس زنانه

متهم برای آنکه شناسایی نشود در هنگام سرقت لباس زنانه به تن می‌کرد

سرقت‌های دزد تلگرامی با لباس زنانه

مرد جوان پس از آشنایی با زنان و دختران در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی، کلید خانه آنها را به‌دست می‌آورد و با لباس زنانه دست به سرقت از آنجا می‌زد.
به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری مرد سارق با شکایت یکی از مالباختگان شروع شد. دختر جوان به مأموران گفت: مدتی قبل از طریق تلگرام با مردی به نام سیاوش آشنا شدم. او مدعی بود که شغل و درآمد خوبی دارد و مدتی پس از آشنایی برای دیدن هم قرار گذاشتیم. آن روز به رستوران رفتیم و غذا خوردیم و سیاوش به من پیشنهاد ازدواج داد و اعتمادم را جلب کرد. اما چند روز بعد از این ماجرا، زمانی که همراه خانواده به مهمانی رفته بودیم، سارقی وارد خانه‌مان شد و همه پول‌ها، طلاها، دلارها و یک ساعت مچی را که 35میلیون تومان ارزش داشت به سرقت برد.

دختر جوان گفت: پس از سرقت، ماجرا را به پلیس گزارش کردیم و مأموران کلانتری که برای بررسی ماجرا آمده بودند، گفتند که سارق آشنا بوده و با استفاده از کلید وارد خانه ما شده است. همان موقع بود که به سیاوش مشکوک شدم؛ چرا که پس از قرار ملاقات با او، به طرز عجیبی کلید خانه‌مان را گم کردم. از طرفی پس از سرقت، دیگر خبری از او نشد و وی به تماس‌هایم پاسخ نمی‌داد. برای همین حدس زدم زمانی که با او به رستوران رفته بودیم و من برای رفتن به دستشویی کیفم را روی میز گذاشته بودم، وی کلید خانه‌مان را سرقت کرده و به آنجا دستبرد زده است. با این شکایت، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری جوان سارق شروع شد. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، چند شکایت مشابه دیگر هم در اختیار پلیس قرار گرفت. در همه این سرقت‌ها، سارق با در اختیار داشتن کلید، وارد خانه‌های طعمه‌هایش شده و اموال باارزش را به سرقت برده بود. کارآگاهان در جریان بررسی‌ها متوجه شدند که نقطه مشترک همه این سرقت‌ها، دوستی دختر جوان خانواده با مردی با مشخصات سیاوش بوده و این یعنی تمامی سرقت‌ها احتمالا از سوی وی صورت گرفته است. با این فرضیه، مأموران به بررسی‌های تخصصی پرداختند و موفق شدند با سرنخ‌های به‌دست‌آمده از مالباختگان، تنها مظنون پرونده را شناسایی و او را دستگیر کنند. وی در بازجویی‌ها به سرقت از خانه‌ها اعتراف کرد و گفت: بعد از اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی با دختران و زنان جوان دوست می‌شدم، به آنها وعده ازدواج می‌دادم و اعتمادشان را جلب می‌کردم. بعد هم با آنها در رستوران یا کافی‌شاپ قرار می‌گذاشتم و در فرصتی مناسب کلید خانه‌شان را می‌دزدیدم.

متهم ادامه داد: با اطلاعاتی که از طعمه‌هایم به‌دست می‌آوردم، زمانی را که کسی در خانه آنها نبود شناسایی می‌کردم. برای اینکه از طریق دوربین‌ها شناسایی نشوم، لباس زنانه به تن می‌کردم و راهی خانه طعمه‌هایم شده و دست به سرقت اموال باارزش آنها می‌زدم. به گفته سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، ارزش سرقت‌هایی که این مرد مرتکب شده بیش از یک‌میلیارد تومان برآورد شده و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم او ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید