• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 2 اسفند 1397
کد مطلب : 48568
+
-

ادعای یک عضو بازنشسته هیأت رئیسه فدراسیون در گفت‌وگو با همشهری

اسلامیان: می‌خواهند با فوتبال کار انتخاباتی کنند

تیتر یک
اسلامیان: می‌خواهند با فوتبال کار انتخاباتی کنند

محمد زارعی 

محمود اسلامیان،  عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید اعضای بازنشسته این هیأت رئیسه در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان آمادگی‌شان برای کناره‌گیری را اعلام کرده‌اند. اسلامیان به همشهری ورزشی گفت:«ما در هیأت رئیسه طبق نامه‌ای که 6‌ماه پیش به فدراسیون نوشتیم اعلام کردیم هر تصمیمی وزارتخانه بگیرد آماده‌ایم که برویم. این هفته هم بعد از جلسه هیأت رئیسه ما 6نفر دوباره نامه‌ای به وزیر نوشتیم حالا که شما اصرار به رفتن ما دارید تا نفرات خودتان را بیاورید،  ما حاضریم برویم. یعنی حالا خود وزارتخانه باید تدبیر کند یا امیدواریم در مجمع تدبیر کنند.» 
اگر این نامه شبیه به نامه 6‌ماه پیش باشد،  یعنی تکرار یک سؤال چالش‌برانگیز؛ اینکه از نظر وزارت ورزش،  فدراسیون فوتبال نهاد دولتی است یا غیردولتی؟ طبیعی است که وزارت ورزش هر پاسخی به این نامه بدهد،  مشکلاتی ایجاد می‌شود. اگر بگوید دولتی است،  اساسنامه فدراسیون فوتبال را زیر سؤال برده و باید به فیفا پاسخگو باشد. اگر هم بگوید غیردولتی است،  اعضای هیأت رئیسه فدراسیون را از شمول قانون بازنشستگی خارج کرده است.
او با اشاره به اینکه مواضع فیفا در بحث بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال ایران کاملا مشخص است تأکید کرد:« این زشت است که ما به فیفا بگوییم قانون را اجرا می‌کنیم بعد بیاییم به بهانه بازنشستگی مدیران را برکنار کنیم. فیفا به این دروغ واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید آن مجمع‌تان چیست و این کار چیست؟ پارادوکس است. ما به‌خاطر در پیش بودن رقابت‌های جام ملت‌ها سعی کردیم حرفی نزنیم تا آرامش تیم ملی حفظ شود. گرچه این آرامش به‌دلیل مطرح شدن بحث‌هایی از سوی وزارت ورزش ایجاد نشد. از دو سه‌ماه قبل آقای مازیار ناظمی یک جور و افرادی از داخل همان وزارتخانه یک جور دیگر درصدد برهم زدن آرامش تیم ملی برآمدند.» اسلامیان معتقد است که وزارت ورزش و دولت می‌خواهند با تغییر هیأت رئیسه،  مقدمات تغییر رئیس فدراسیون را فراهم کنند: « آقایان می‌خواهند با تغییرات در چینش هیأت رئیسه در نهایت صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را به فرد دلخواه خودشان بدهند تا به همراه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کار انتخاباتی خود را پیش ببرند اما مردم عاقل هستند. ته داستان این است و غلط هم است. ما هم در هیأت رئیسه میز نداریم و پاره وقت هستیم. قانون هم می‌گوید افراد بازنشسته برای شغل پاره وقت مشکلی ندارند.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین با استناد به سخنان رهبر انقلاب درباره موضوع بازنشستگی،  گفت: « ایشان فرمودند که قانون بازنشستگی یک استثناهایی هم دارد اما نمایندگان مجلس با عجله یک قانونی را تصویب کردند و بعد تازه به فکر این افتادند بند و تبصره به آن اضافه کنند. شما دیدید در بررسی این قانون 17سؤال بی‌جواب ماند. در برخی موارد قانون برای آحاد مردم است اما در برخی از قانون‌ها استثناهایی هم برای برخی افراد وجود دارد. تاج بچه جنگ است تا سرحد شهادت پیش رفته،  بنده همینطور،  خود طالقانی هم‌چنین وضعیتی دارد. اکثر بچه‌های هیأت‌رئیسه چنین شرایطی را دارند.»
در بخشی از این گفت‌وگو،  اسلامیان دولت را متهم کرد که با دخالت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال،  می‌خواهد کار انتخاباتی بکند:« در فدراسیون فوتبال از تاج گرفته تا بقیه تابع نظام و رهبری هستیم. موضع سیاسی نداریم، چارچوب‌ها هم مشخص است. ما بحث سیاسی نداریم. تاکنون هم 16سیت درafc و فیفا گرفته‌ایم. این هم به‌خاطر ثبات فدراسیون است. از دادکان،  کفاشیان و خود تاج دارای پست هستند؛ این خیلی مهم است. اما الان دولت دنبال این است که همراهان خودش را بیاورد. فکر می‌کند با گرفتن فدراسیون فوتبال و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در انتخابات مجلس آینده و ریاست‌جمهوری بعدی می‌توانند فضای جامعه را به سمت خود برگردانند. این موضوع فقط برای دولت فعلی هم نیست؛ در دولت قبلی هم بود. دعواهای کفاشیان و موضوع علی آبادی را همه به‌خاطر دارند. ولی من اگر دولت بودم به جای دخالت نظارت می‌کردم و امور را به مجامع فدراسیون‌ها می‌سپردم. الان از رسول خادم با آن همه افتخار و کار زیربنایی در کشتی تا بقیه فدراسیون‌ها کسی اعتماد ندارد فردا صبح که از خواب بلند شود همچنان رئیس فدراسیون بماند یا خیر. ولی مطمئنا مجامع با حضور 80-70 نفر از افراد مربوط به خانواده آن رشته بهتر تصمیم می‌گیرند تا اینکه یک فرد سیاسی بخواهد برای یک رشته ورزشی تصمیم بگیرد.»
اسلامیان در حالی این حرف‌ها را می‌زند که خودش یکی از مدیران ارشد دولت روحانی بود. او سال 93با حکم علی ربیعی،  وزیر وقت رفاه،  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید