• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48314
+
-

اینترپل در تعقیب قاتل زن ایرانی


8‌ماه پس از ناپدید شدن زن میانسال، تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که او توسط جوانی افغانستانی به قتل رسیده است و به این ترتیب نام قاتل در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار گرفت. به گزارش همشهری، 30خرداد‌ماه امسال دختر جوانی نزد مأموران پلیس پایتخت رفت و از ناپدید شدن مادرش خبر داد. او گفت: مادرم 53ساله است و روز گذشته (29خرداد) بعد از اینکه به محل کارش رفت دیگر برنگشت و ناپدید شد. در این مدت همه جا را به‌دنبالش گشتیم و وقتی فهمیدیم آن روز اصلا به محل کارش نرفته نگرانش شدیم و من تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس گزارش کنم.

با این اظهارات، جست و جوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی ردی از زن میانسال شروع شد. حتی در جریان تحقیقات 5مظنون نیز که احتمال می‌رفت از زن ناپدید شده خبر داشته باشند دستگیر شدند اما چون مدرکی علیه‌شان نبود آزاد شدند. کارآگاهان در مرحله بعدی به بررسی مکالمات تلفنی زن ناپدید شده پرداختند و ردپای یک جوان افغانستانی را به‌دست آوردند؛ بنابراین قاضی جنایی دستور بازداشت وی را صادر کرد و او 29مهرماه امسال دستگیر شد.

جوان افغانستانی برای انجام کار نظافت و تعمیرات به خانه زن میانسال رفت‌وآمد داشت و آخرین نفری بود که با وی تماس گرفته بود؛ با این حال پس از دستگیری مدعی شد که اطلاعی از زن میانسال ندارد. اگرچه او اصرار داشت که بی‌گناه است اما قاضی جنایی دستور بازداشت وی را صادر کرد. 4‌ماه پس از بازداشت جوان افغانستانی، او چند روز قبل قفل سکوت را شکست  و گفت: یکی از هموطنانش به نام عارف دست به جنایت زده و فراری شده است. وی گفت: عارف از دوستان من است که هر دو با هم در ساختمانی حوالی میرداماد کار می‌کردیم.

من و عارف هر ازگاهی به خانه زن ناپدید شده می‌رفتیم و کارهای نظافت و تعمیرات خانه اش را انجام می‌دادیم. روز حادثه موبایل عارف از ارتفاع به پایین ساختمان افتاده و خراب شده بود. به همین دلیل موبایلم را به عارف امانت دادم چون می‌خواست با آن چند تماس بگیرد. وی ادامه داد: چند روز بعد برایم تعریف کرد که بر سر پول و سرقت از زن میانسال، او را به قتل رسانده و جسدش را به ساختمان نیمه کاره‌ای که کار می‌کردیم برده و در آنجا دفن کرده است. پس از اینکه رازش را فاش کرد، گفت که قصد دارد به افغانستان فرار کند چون می‌ترسد دیر یا زود پلیس سراغش بیاید و دستگیر شود. با افشای این حقیقت، گروهی از کارآگاهان جنایی با دستور قاضی شعبانی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران راهی ساختمانی که متهم به آن اشاره کرده بود رفتند. اما آنجا تبدیل به ساختمانی مسکونی شده بود.

کارآگاهان همراه خود 2قلاده سگ تجسس نیز بردند که وقتی وارد محوطه شدند به ردیابی پرداختند و سگ‌ها در قسمتی از محوطه چنگال خود را روی زمین کشیده و واکنش نشان دادند. این یعنی احتمالا جسدی زیرخاک است. به این ترتیب قاضی جنایی دستور جست‌وجو برای یافتن جسد را صادر کرد و از اینترپل ایران خواست با همکاری اینترپل افغانستان برای دستگیری قاتل فراری وارد عمل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید