• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48310
+
-

اجرای عدالت، خواسته بازماندگان سقوط ای‌تی‌آر

اجرای عدالت، خواسته بازماندگان سقوط ای‌تی‌آر


یک‌سال پس از سقوط مرگبار هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت آسمان که تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود، خانواده‌های 66 قربانی این حادثه در فرودگاه‌های تهران و یاسوج تجمع کردند و یاد عزیزان‌شان را گرامی داشتند.

به گزارش همشهری، صبح یکشنبه، 29بهمن سال96، وقتی 60مسافر و 6سرنشین پرواز 3704شرکت آسمان پای‌شان را روی پلکان هواپیما می‌گذاشتند، فکر می‌کردند ساعتی دیگر وقتی از پلکان پایین می‌آیند، قدم روی باند فرودگاه کوچک یاسوج خواهند گذاشت، اما ساعتی بعد هنگامی که هواپیما در فاصله نزدیکی از فرودگاه یاسوج از فراز ارتفاعات دنا عبور می‌کرد، ناگهان سقوط کرد و جان همه سرنشینان را گرفت. تا 72ساعت هنوز هیچ‌کس از محل دقیق سقوط هواپیما اطلاعی نداشت اما با کشف لاشه هواپیما عملیات جست‌وجوی پیکرهای قربانیان آغاز شد و بعد از چندین هفته جدال با سرمای کشنده دنا سرانجام پیکر قربانیان به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.

مهرآباد - 7:55
دیروز با گذشت یک‌سال از این حادثه تلخ، تعدادی از خانواده‌های قربانیان در ترمینال 4فرودگاه مهرآباد جمع شدند تا یاد عزیزان ازدست‌رفته‌شان را گرامی دارند. یکی از این خانواده‌ها خانواده فاطمه دالوند بود؛ دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه یاسوج که در این حادثه جانش را از دست داد. علی دالوند، پدر فاطمه درباره تجمع در مهرآباد به همشهری می‌گوید: «ما و تعداد زیادی از خانواده‌های قربانیان هواپیما ساعت 7:55، یعنی درست زمانی که سال گذشته هواپیما به پرواز در‌آمد، در ترمینال 4فرودگاه مهرآباد تجمع کردیم تا یاد عزیزان‌مان را گرامی بداریم.» وی ادامه می‌دهد: «در این تجمع چند نفر از خانواده‌ها صحبت کردند و همگی که هنوز داغدار عزیزان‌مان هستیم، اشک ریختیم. اما مهم‌ترین خواسته‌مان اجرای عدالت درباره این حادثه است؛ خواسته‌ای که هنوز محقق نشده است.» وی می‌گوید: «مهم‌ترین خواسته‌های ما روشن‌شدن حقیقت که کمترین و در عین حال مهم‌ترین تسکینی خواهد بود بر آلام خانواده‌ها، محکومیت و مجازات مقصران و مسببان حادثه سقوط هواپیما و احقاق حقوق قانونی و شرعی‌مان مطابق قوانین است.» دالوند می‌گوید: «این تجمع حدود یک ساعت و نیم طول کشید و بعد از درد‌دل‌های خانواده‌های داغدار بدون هیچ مشکلی به پایان رسید.»

فرودگاه یاسوج
درست زمانی که تجمع خانواده‌های داغدار در تهران در جریان بود، گروهی دیگر از آنها که ساکن یاسوج هستند، خود را به فرودگاه این شهر رساندند تا در مراسم خودجوشی که برای گرامیداشت عزیزان از‌دست‌رفته‌شان ترتیب داده بودند، شرکت کنند. عنایت امیدی‌پور، برادر جلال‌الدین امیدی‌پور یکی ازجان‌باختگان پرواز تهران - یاسوج در این‌باره به همشهری می‌گوید: «از چند روز قبل برای این تجمع برنامه‌ریزی کردیم اما رئیس فرودگاه یاسوج مخالفت کرد تا اینکه سرانجام با اصرار خانواده‌ها صبح امروز در محوطه باز فرودگاه حدود 300نفر از خانواده‌ها و وابستگان قربانیان سقوط هواپیما جمع شدیم و اعتراض خود را نسبت به بلاتکلیف‌ماندن پرونده این حادثه اعلام کردیم.» وی درباره آخرین وضعیت این پرونده می‌گوید: «مهم‌ترین گلایه ما این است که با گذشت یک‌سال از این حادثه هنوز مقصران حادثه مشخص نشده‌اند. ابتدا پرونده به اصفهان فرستاده شد اما بعد به دادستانی تهران رفت و آخرین پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که پرونده هنوز در مرحله کارشناسی است. ما در این تجمع از مسئولان خواستیم هرچه سریع‌تر و با دقت به این پرونده رسیدگی شود تا با روشن‌شدن عاملان و مقصران سقوط هواپیما، از وقوع چنین حوادثی پیشگیری شود تا خانواده‌های دیگری مثل ما داغدار نشوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید