• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48281
+
-

سال رؤیایی برای هوای تهران

هوا
سال رؤیایی برای هوای تهران

تعداد روزهای هوای پاک امسال به  25روز رسید تا سال رؤیایی هوای تهران همچنان ادامه داشته باشد. در سال‌جاری 7درصد روزها هوا پاک و در 82درصد روزها، هوا در حد استاندارد بوده؛ در شرایطی که هیچ روز ناسالم برای همه به ثبت نرسیده است.
به گزارش همشهری، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت: شاخص کیفیت هوای تهران روز دوشنبه 29دی نیز پاک بود تا 7روز از بهمن امسال پاک باشد. به گفته وی، در سال‌جاری هوای تهران، 7درصد پاک، 75درصد سالم و 18درصد ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. سال گذشته تعداد روزهای پاک سال، تنها 3درصد بود که بیشتر روزهای آن در عید نوروز رخ داده بود.
نظری اضافه کرد: بررسی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در روز دوشنبه نسبت به روزهای گذشته است که به تبع آن از سرعت وزش باد کاسته شد. به‌تدریج طی امروز سه‌شنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد مؤثر از سمت نواحی غربی - شمال غربی خواهد بود. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت. طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا انتظار می‌رود تا امروز سه‌شنبه همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، شرایط کیفیت هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت همچنان برقرار باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید