• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48275
+
-

پیروز حناچی در مراسم رونمایی از سامانه جامع منابع‌انسانی مطرح کرد

باید به خلاقیت و نوآوری کارکنان شهرداری توجه کرد


محمود مولایی/ خبرنگار
سامانه جامع منابع انسانی شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، رونمایی شد. مراسم رونمایی از سامانه جامع منابع انسانی روز گذشته در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با حضور چشمگیر مدیران شهرداری و شهروندان برگزار شد. شهردار تهران بعد از رونمایی از این سامانه، گفت: «دسترسی به اطلاعات نخستین قدم برای شناسایی مشکلات سازمانی است. باید به بهترین وجه با راندمان بالا از توان کارکنان شهرداری استفاده کرد و برای حل مشکلات زیاد شهرداری برنامه‌ریزی خاصی داشت.»

او با بیان اینکه انباشت نیروی انسانی همانطور که می‌تواند یک تهدید باشد، یک فرصت است، ادامه داد: «اگر برنامه‌ریزی منظم داشته باشیم و مشارکت نیروهای انسانی را جلب کنیم، می‌توانیم از توان این افراد به نحو احسن استفاده کنیم. هم‌اکنون در سازمان شهرداری ۶۵‌هزار و ۹۳۰ نیرو به‌صورت مستقیم با شهرداری در ارتباط هستند. پیش از این و روزی که ما وارد شهرداری شدیم، تعداد پرسنل ۶۸هزار نفر بود و حالا سیر نزولی را طی می‌کنیم.»

او بر این باور است که باید به خلاقیت کارکنان و ایده‌پردازی‌های نو آنها توجه شود و عنوان کرد: «چرا‌که سازمان‌های متحول‌کننده در دنیا همچون مایکروسافت و گوگل هم شکل اداری‌شان فرق دارد و هم برای ایده‌پردازی و تشویق پرسنل به روش‌های ویژه نوآورانه دست می‌زنند. اگر در سازمان نگاه نقادانه وجود داشته باشد، امکان تعالی و رشد آنها وجود دارد در غیراین‌صورت در چنبره گردونه باطل گرفتار می‌شوند.» شهردار تهران تأکید کرد: « ما می‌توانیم یک شبکه اصلی ارائه تجربیات ایجاد کنیم چرا‌که در طراحی شهری این تجربیات بسیار حائز اهمیت است. به‌عنوان مثال، هیچ‌وقت هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که به‌دلیل وجود محله نواب، بزرگراه چمران به سایر بزرگراه‌های جنوبی وصل شود. اما این اتفاق افتاد و هم هزینه‌های اجتماعی و هم تبعاتی داشت و اگر از تجربه نمونه‌های خارجی استفاده می‌شد، مسیر پروژه عوض می‌شد.

اما می‌بینیم که بعد از مدتی از تجارب دیگر الگو گرفته شد و مثلا در ساخت بزرگراه یادگار امام و امام‌علی، به ارتباطات محلی توجه شد و این نتیجه استفاده از تجربیات قبلی است.» 

مراسم رونمایی در جریان برگزاری اختتامیه ‌نخستین جشنواره تجارب مدیران شهرداری اتفاق افتاد؛ درحالی‌که محمد سالاری، افشین حبیب‌زاده و بهاره آروین از شورای شهر، سعید اوحدی معاون فرهنگی و هنری شهرداری، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا، چندین نفر از شهرداران مناطق، معاونان و... نیز حضور داشتند. البته ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران به‌عنوان میزبان طی سخنرانی با بیان اینکه امروز فرصتی فراهم شد تا تجارب کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف احصا‌ شود، گفت: «در مرحله اول تجربیات ۱۲۲ شهردار ناحیه احصا‌ و به اشتراک گذاشته شد و سال آینده تجربیات مدیریتی همه مدیران احصا‌ می‌شود.»

او با بیان اینکه ۷۰درصد یادگیری مدیران حاصل از تجربه است، ادامه داد: «باید بانکی از تجارب و ایده‌ها شکل بگیرد که بتوانیم از این مهم برای اداره بهتر شهر استفاده کنیم. سامانه جامع منابع انسانی قول بزرگ شهرداری به مردم بود و امروز تمام اطلاعات مدیران در اختیار مردم است و می‌توانیم بگوییم که بزرگ‌ترین شفافیت در حوزه منابع انسانی امروز رونمایی شد و در اختیار مردم قرار گرفت. در این سامانه اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری، اطلاعات مدیران ارشد و مشخصات کارکنان و اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان ثبت شده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید