• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 29 بهمن 1397
کد مطلب : 48196
+
-

تصرف 180 هزار هکتار از اراضی ملی

تصرف 180 هزار هکتار از اراضی ملی

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه از بدو تاسیس و ایجاد مناطق چهارگانه تاکنون حدود یک‌درصد از سطح مناطق تحت مدیریت کشور مورد تصرف قرار گرفته یا واگذار شده‌است، گفت: این عدد باید به صفر برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حمید ظهرابی در جلسه هم‌اندیشی و بررسی اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در خصوص تحویل و تحول و کاداستر (تعیین مرز حاکمیت و مردم در عرصه‌ها) مناطق تحت مدیریت گفت: تخریب و تصرف اراضی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت از معضلات قدیمی این مناطق به شمار می‌رود.
وی افزود: از بدو تاسیس و ایجاد مناطق چهارگانه تاکنون حدود 180هزار هکتار از اراضی ملی مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست مورد تصرف قرار گرفته یا واگذار شده‌ که حدود یک‌درصد از سطح مناطق تحت مدیریت کشور را شامل می‌شود.
ظهرابی افزود: از این یک‌درصد تصرفات و واگذاری‌ها حدود 75درصد آن به نوعی به دستگاه‌های دولتی و نهادهای نظامی مربوط می‌شود.
او گفت: اگرچه به نسبت سایر اراضی، تخریب و تصرف در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست کمتر است اما باید این عدد به صفر برسد. رساندن این اعداد به صفر مستلزم توجه بیشتر ادارات کل به موضوع تخریب و تصرف اراضی در مناطق تحت مدیریت، تقویت واحدهای حقوقی ادارات کل و ادارات شهرستانی خواهد بود. وی با بیان اینکه حفاظت از تمام اجرای تنوع زیستی در مناطق تحت مدیریت بر عهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است، گفت: الزاما باید موضوع تخریب، تصرف و تجاوز به اراضی به جنگل‌ها و مراتع در مناطق چهارگانه از بدو امر تا صدور حکم قضایی توسط سازمان پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید