• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 29 بهمن 1397
کد مطلب : 48165
+
-

رونمایی از شیوه جدید توزیع گوشت


سیر صعودی قیمت گوشت و مرغ در بازار خرده‌فروشی ادامه دارد. دست‌اندرکاران تنظیم بازار از رونمایی روش‌های تازه برای توزیع این اقلام خبر می‌دهند. به گزارش همشهری، نزدیک‌شدن قیمت گوشت شقه گوسفندی به مرز 100هزار تومان و مرغ به بیش از 15هزار تومان در سطح بازار خرده‌فروشی در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد عرضه گوشت و مرغ تنظیم بازار نه‌تنها تأثیر چندانی در کاهش قیمت این اقلام نداشته بلکه مشکلاتی مانند فساد در عرضه و سرگردانی مردم در صف‌های خرید را به‌دنبال داشته است. این شرایط موجب شد تا مسئولان فروش آنلاین گوشت و مرغ تنظیم بازاری را در دستور کار قرار دهند اما این طرح نیز در مرحله عمل توفیق چندانی نداشت.

حالا مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی از ابلاغ شیوه جدید توزیع گوشت تنظیم بازاری خبر داد و اعلام کرد: در این شیوه قرار است، گوشت تنظیم بازاری بین جامعه هدف شامل خانواده‌های تحت پوشش و دهک‌های پایین توزیع شود. مسعود بصیری از رشد ۱۴۶درصدی واردات انواع گوشت در 11‌ماه امسال نسبت به پارسال خبر داد و افزود: نیاز سال‌های گذشته تا ۱۶۰هزار تن و برای مصرف صنف و صنعت، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها بود، اما اکنون گوشت‌های وارداتی به‌علت قیمت پایین‌تر در سبد خانوارها قرار گرفته است. او افزود: به‌علت اختلاف قیمت گوشت قرمز تولید داخل با گوشت وارداتی تنظیم بازاری، اقشار غنی و فقیر به سمت خرید گوشت تنظیم بازار سوق پیدا کرده‌اند.

همچنین در شهر‌ها و روستا‌های مرزی نیز شهروندان کشور‌های همسایه به‌دلیل اختلاف ارزش ریال با پولی ملی کشورشان، به خرید مایحتاج خود از ایران اقدام کرده و از این طریق فرار کالا صورت می‌گیرد. اما با این حال، علی مویدی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر خبر داد و به ایسنا گفت: همه تقصیر گرانی گوشت قرمز را به گردن قاچاق دام زنده نیندازیم چون عوامل بسیاری دست به‌دست هم داده‌اند تا این مشکل در بازار گوشت قرمز به‌وجود بیاید و قاچاق دام زنده یکی از آنهاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید