• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 29 بهمن 1397
کد مطلب : 48125
+
-

روز اعتراض

روز اعتراض

 شکست تلخ و کیفیت ضعیف بازی استقلال اوضاع این تیم را دوباره ابری کرده است. کمبود امکانات و وضعیت مالی باشگاه، بهانه‌هایی است که باعث اعتراض بازیکنان و سرمربی تیم شده و مدعی شده‌اند که شکست از تراکتور تحت‌تأثیر وضعیت نامناسب امکانات است. وینفرد شفر، دیروز در تمرین استقلال به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و درباره وضعیت تیمش صحبت کرد:
   زمین تمرین خوب نداریم 
شفر حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد: می‌خواهم ابتدا درباره آماده‌سازی تیم‌مان پیش از بازی با تراکتورسازی صحبت کنم. همه می‌دانستند که این، بازی بسیار‌بسیار مهمی برای ماست و آن دوران آماده‌سازی که برای آن بازی لازم داشتیم، خوب نبود و بسیاری از بازیکنان ما خوشحال نبودند. یک هفته قبل از اینکه بخواهیم مقابل تراکتورسازی بازی کنیم، زمین تمرین خوب نداشتیم و مجبور شدیم تمرین را لغو کنیم. ما3 بار زمین تمرین‌مان را به‌دلیل وضعیت بد تغییر دادیم، درحالی‌که ما استقلال هستیم و نیاز به زمین تمرین خوب داریم. این طبیعی است که هواداران هم بیشترین انتظار را از بازیکنان داشته باشند، اما انتظار ما برآورده نشده است چون زمین تمرین خوبی نداریم. ما تمرین را به‌دلیل کیفیت بد زمین لغو کردیم و حتی رختکن‌مان هم مناسب یک تیم نیست. من همیشه به باشگاه مسائل را منتقل می‌کنم. ما با آقای فتحی جلسه‌ای خواهیم داشت که امیدواریم مشکلات را حل کنند.
   دنبال تغییر سرمربی بودند
شفر درباره اینکه گویا مشکلاتی بین او و علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال وجود دارد و حتی بحث تغییر سرمربی از سوی خطیر مطرح شده بود، گفت: «من هم شنیدم که پس از 3 هفته دنبال تغییر سرمربی بودند اما من زمانی برای پرداختن به این مسائل ندارم. مدیرعامل ما همه‌‌چیز را می‌داند و او در جریان این مسائل قرار می‌گیرد. این دفعه اولی نیست که با این مشکلات روبه‌رو می‌شوم اما مسلما این مشکلات برای تیم و هواداران خوب نیست. وقتی به گذشته برگردید، متوجه می‌شوید این باشگاه یا باشگاه‌های دیگر در دسته‌های پایین‌تر با چنین مسائلی مواجه بوده‌اند».
   بازیکنان جدید دیر اضافه شدند
سرمربی استقلال درباره اینکه گفته بود تیم استقلال هر 6‌ماه یک‌بار باید تغییر کند درصورتی که در نیم‌فصل دوم بازیکنی جدا نشد و فقط 4-3 بازیکن جدید به خدمت گرفتند، گفت: «ما اکنون 3-2 بازیکن جدید گرفته‌ایم که یک مقدار دیر به جمع ما اضافه شدند. ما آنالیز آنها را بررسی کرده‌ایم و استعداد و توانایی خوبی دارند اما دیر به جمع ما اضافه شدند. پاتوسی و ایسما دیر به ما اضافه شدند و پاتوسی هم دو بازی را از دست داد. آنها خیلی دیر به ما رسیدند و شاید بهتر بود در تمرینات پیش‌فصل به جمع ما اضافه شوند. شاید پاتوسی اکنون 70درصد آماده باشد. اگر او و دیگر بازیکنان جدید در تمرینات آماده‌سازی بودند با تاکتیک تیمی ما، پاس‌های یک ضرب و دو ضرب و... آشنا می‌شدند، شرایط بهتری داشتند».
   آنچه در مورد خورشیدی گفتم، درست بود
شفر در واکنش به این سؤال که شما گفته بودید اشکان خورشیدی پس از دیدار مقابل تراکتورسازی از شما عذرخواهی کرده اما داور مسابقه گفته است چنین چیزی واقعیت ندارد، گفت: «چیزی که من گفتم درست بود. هیچ وقت نمی‌خواهم علیه داور صحبت کنم اما چیزی که گفتم درست بود. کارت قرمز برای اشکان دژاگه مشخص بود. نمونه آن را دیده‌اید که بازیکنی پس از گلزنی از پله‌ها بالا رفت، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد؛ درست مانند کاری که اشکان دژاگه کرد. من نمی‌خواهم علیه داوری صحبت کنم اما این را بارها گفته‌ام که فدراسیون فوتبال باید داوران را قوی‌‌تر کند. آنها باید آرامش داشته باشند، دستمزدشان بابت قضاوت در مسابقات بیشتر شود تا تمرکز بیشتری در بازی‌ها داشته باشند. اگر این اتفاق رخ بدهد و فدراسیون اهمیت بیشتری به آنها بدهد، هم به سود داوران خواهد بود و هم به سود ما که قطعاً قضاوت‌های بهتری را خواهیم دید».

این خبر را به اشتراک بگذارید