• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 29 بهمن 1397
کد مطلب : 48124
+
-

ترابی تکثیر می‌‎شود

ترابی تکثیر می‌‎شود

ستاره شماره 9پرسپولیس امروز در حالی برای نبرد با پدیده مشهد در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آماده می‌شود که پیش از این، در همین مرحله از همین تورنمنت به میدان رفته است. او امروز در صورت بازی برای تیم برانکو، به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد که در یک مرحله از جام حذفی، با 2 تیم مختلف توپ زده است. مهدی ترابی شانزدهم آذر‌ماه با پیراهن سایپا در یک چهارم نهایی جام حذفی در زمین نفت آبادان به میدان رفت و در شرایطی که مسابقه تا دقایق پایانی با برتری تیم میزبان دنبال می‌شد، توانست با به ثمر رساندن 2گل ورق را به سود نارنجی‌ها برگرداند و تیم علی دایی را به مرحله نیمه‌نهایی برساند. 2‌ماه بعد از آن مسابقه، ترابی می‌تواند این بار تیم دیگری را راهی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران کند! اتفاقی که بیشتر از هر چیزی، شکل عجیب و باورنکردنی برگزاری این تورنمنت در فوتبال ایران را به‌صورت شفاف به تصویر می‌کشد.
جام حذفی 98-97، یکی از یادگارهای فراموش‌نشدنی سازمان لیگ برای فوتبال ایران خواهد بود. مسئولان برگزاری رقابت‌ها با یک برنامه‌ریزی «درخشان»، شرایطی را به‌وجود آوردند که از یک طرف جدول تیم فینالیست مشخص شود و به‌صورت همزمان در طرف دیگر جدول، بازی‌ها در مرحله یک‌هشتم پایانی در جریان باشد. در همه نقاط دنیا رقابت‌های جام حذفی به‌صورت همزمان و یکپارچه برگزار می‌شود و تیم‌ها در شرایط برابر به مصاف رقبا می‌روند اما در ایران یکی از دو فینالیست تورنمنت از مدتی قبل مشخص شده و حالا سایر بازی‌ها در حال برگزاری است. این شکل عجیب برگزاری، موجب شده مهدی ترابی که در نیم‌فصل اول برای سایپا توپ می‌زد، حالا دومین حضور در یک مرحله از جام حذفی را تجربه کند. در واقع جدال 
یک چهارم نهایی سایپا در نیم‌فصل اول برگزار شده و حالا همین دور از جام برای قرمزهای پایتخت در نیم‌فصل دوم انجام می‌گیرد. افسارگسیختگی این برنامه، عملا شرایط عادلانه جام را زیر سؤال خواهد برد. شاید اگر مهدی ترابی در این مرحله از جام حذفی بازیکن سایپا نبود، نفت آبادان به راحتی می‌توانست با کنار زدن این تیم راهی دیدار نیمه‌نهایی شود و در این مرحله با شکست دادن داماش سرنوشت جام حذفی را عوض کند. از طرفی اگر پرسپولیس بدون ترابی در یک چهارم نهایی با پدیده مسابقه می‌داد، کار بسیار سخت‌تری برای شکست دادن این رقیب داشت. این همه عجله و شتاب برای برگزاری جام حذفی، طبیعتا چنین اتفاقات ناخوشایندی را نیز در این جام به‌وجود می‌آورد.
سبک برنامه‌ریزی سازمان لیگ، این باور را به ذهن متبادر می‌کند که آنها برای انجام هر چه زودتر بازی‌ها مورد تعقیب و تهدید بوده‌اند. این تیم نیمی از بازی‌های جدول جام حذفی را در هر فرصتی که به‌دست آورده برگزار کرده و بخش دیگری از بازی‌ها را به نیم‌فصل دوم کشانده است. اگر قرار نیست یک برنامه منسجم برای انجام دیدارهای این جام وجود داشته باشد، بهتر است که جام حذفی در فوتبال ایران اصلا برگزار نشود. بدون تردید در آنچه برای مهدی ترابی اتفاق افتاده، هیچ تقصیری متوجه این بازیکن نیست. حضور او در 2بازی از یک مرحله، عجیب و حتی باورنکردنی به‌نظر می‌رسد اما این اتفاق امروز در فوتبال ایران رخ خواهد داد. ترابی برای سومین بازی در لباس پرسپولیس آماده می‌شود. آیا او خواهد توانست برای دومین بار در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امسال گلزنی کند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید