• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 29 بهمن 1397
کد مطلب : 48120
+
-

توپ را بردار و فرار کن

12روز بعد از دومین جدال لیگ برتری پرسپولیس و پدیده،2 تیم سومین مسابقه فصل‌شان را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. پسران برانکو و شاگردان یحیی گل‌محمدی، پای ثابت کورس قهرمانی لیگ برتر هستند اما به خوبی می‌دانند که ممکن است در نهایت قهرمانی لیگ را از دست بدهند و در این صورت، جام حذفی فرصت خوبی خواهد بود که فصل را بدون جام به پایان نرسانند. آنچه به حساسیت و جذابیت این نبرد اضافه می‌کند، سبک بازی تقریبا مشابه 2 تیم است. پدیده و پرسپولیس نشان داده‌اند که علاقه زیادی به حفظ توپ و انجام بازی مالکانه دارند. هردو تیم، توپ را به کمک پاس‌های کوتاه به دروازه حریف نزدیک می‌کنند و هر دو تیم پس از 2 رویارویی، به شناخت دقیق و کاملی از هم رسیده‌اند. ترکیب پدیده نسبت به نیم‌فصل اول لیگ تغییر چندانی نکرده اما پرسپولیسی‌ها تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و هماهنگ نبودن نفرات جدید، یکی از دغدغه‌های جدی این تیم در شروع نیم‌فصل دوم به شمار می‌رود.
نبرد پرسپولیس و پدیده، نبرد تیم‌هایی است که نیم‌فصل دوم را درخشان آغاز نکرده‌اند و در افت نسبی به‌سرمی‌برند. قرمزهای پایتخت در این بازه زمانی سپیدرود را در جام حذفی و پدیده و استقلال خوزستان را در لیگ برتر شکست داده‌اند و نخستین باخت فصل را نیز در مقابل فولاد تجربه کرده‌اند. این تیم در هیچ‌کدام از این 4مسابقه، کیفیتی در حد و اندازه‌های ماه‌های گذشته از خودش بروز نداده و فوتبال جذابی را به نمایش نگذاشته است. پدیده مشهد نیز در 3 هفته شروع نیم‌فصل دوم، در مقابل تیم برانکو شکست خورده،استقلال خوزستان را به سختی با یک گل از پیش رو برداشته و در زمین نفت آبادان تنها یک امتیاز تصاحب کرده است. به‌نظر می‌رسد اردوی نیم‌فصل ترکیه، نتوانسته انتظارات گل‌محمدی را برآورده کند و تیم او، هنوز آمادگی کاملی برای بازگشت به فرم خوب ابتدای فصل ندارد. در پرسپولیس نیز برانکو همچنان نتوانسته ترکیب ایده‌آل تیم‌اش را بعد از ورود خریدهای تازه شناسایی کند.
سرخپوشان تهران و مشهد برای این جدال محروم و مصدوم تازه‌ای ندارند. آمادگی سیدجلال با وجود مصدومیت جزئی در روزهای گذشته، بهترین خبر برای هواداران پرسپولیس به شمار می‌رود. سید در جدال هفته گذشته  در بازی با استقلال خوزستان باز هم در نقش یک ناجی بزرگ ظاهر شد و در شرایطی که هافبک‌ها و مهاجم‌ها در گلزنی ناکام بودند، طلسم دروازه حریف را شکست. مشکلات مالی، نگرانی مشترک اردوی هر باشگاه است. ستاره‌های پرسپولیس از وضعیت فعلی تیم‌شان راضی نیستند و بوژیدار رادوشویچ در اعتراض به مسائل مالی، حاضر به تمرین با تیمش نشده است. پدیده نیز از شروع فصل بارها با چنین مسائلی دست و پنجه نرم کرده و تمرکزش را از دست داده است.
یحیی و تیمش در این فصل دو بار نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرده‌اند و هرگز نتوانسته‌اند دروازه این رقیب را باز کنند. گل‌محمدی در سال‌های گذشته همواره تهدید بزرگی برای پرسپولیس بوده اما در این فصل نتوانسته نتایج خوبی در مقابل تیم سابق‌اش به‌دست بیاورد. او پیش از این دو بار قرمزها را با حمید درخشان و برانکو از جدول جام حذفی خارج کرده است. سومین شکست پیاپی تیم یحیی در مقابل قرمزهای پایتخت یا سومین حذف پرسپولیس از جام حذفی به‌دست گل‌محمدی؛ یکی از این دو اتفاق، سناریوی نهایی دوئل امروز در ورزشگاه آزادی خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید