• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47932
+
-

غایبان ورشو در مونیخ

موگرینی بعد از امتناع از حضور در نشست ضد‌ایرانی ورشو در مونیخ با ظریف دیدار کرد

هتل مجلل بایریشه هوف شهر مونیخ از دیروز میزبان صدها چهره سرشناس دنیای سیاست است. کنفرانس امنیتی مونیخ یک روز پس از برگزاری نشست ورشو علیه ایران برگزار می‌شود. بسیاری از چهره‌هایی که در ورشو غایب بودند به مونیخ رفته‌اند؛ ازجمله فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز و پس از حضور در اجلاس سه‌جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی برای شرکت در پنجاه‌وپنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ روانه آلمان شد. بیش از 500تن از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، امنیتی و بین‌المللی اعم از روسای‌جمهور کشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان‌های بین‌المللی در نشست امسال حضور دارند. وزیر امورخارجه کشورمان علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس مهم بین‌المللی با برخی مقامات و شخصیت‌های حاضر در نشست دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. روز گذشته  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و خانم کانگ کیونگ هوا، وزیر امورخارجه کره‌جنوبی با محمدجواد ظریف دیدار کردند. وزیر خارجه کره  تمایل کشورش برای تداوم دهه‌ها روابط خوب 2کشور به‌رغم فشارها و تحربم را اعلام کرد.

حمله به ایران خودکشی است

«محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: «مطمئنا برخی افراد هستند که قبلا در راه‌اندازی جنگ با عراق موفق عمل کرده‌اند، اما من فکر می‌کنم در نهایت عقل حکمفرما خواهد شد و این افراد می‌فهمند که جنگ با ایران برایشان در حکم خودکشی خواهد بود.» ظریف در پاسخ به این سؤال که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران و مذاکره مجدد بر سر برجام ابراز تمایل کرده، گفت: «چرا باید بر سر توافقی مذاکره مجدد کنیم که فقط از طریق یک جلسه دوساعته به‌دست نیامده بلکه برای آن ۱۳سال زمان صرف کرده‌ایم؟ ضمن آنکه ما با ایالات متحده هم مذاکره کردیم.» ظریف در ادامه گفت: «ما چرا باید به رئیس‌جمهور ترامپ و اینکه به امضایش پایبند می‌ماند اعتماد کنیم؟»

این خبر را به اشتراک بگذارید