• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 بهمن 1396
کد مطلب : 4791
+
-

ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به 8 هزار نفر افزایش یافت

وزیرکشور
ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به 8 هزار نفر افزایش یافت

 

وزیر کشور گفت: هر کجا فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامی نکردند، بازرسی‌ها ورود کنند و گزارش آن را بدهند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تأمین امنیت عمومی استان با بیان اینکه ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران افزایش یافته است، گفت: در گذشته ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر حدود ۴۵۰ نفر بود؛ درحالی‌که با اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفت اکنون ظرفیت نگهداری به ۸هزار نفر افزایش یافته است. وی با بیان اینکه باید با به‌کار بردن روش‌های علمی، تخصصی و اجتماعی، زمان پاک ماندن معتادان را پس از درمان بیماری افزایش دهیم، گفت: اگر روش و برنامه‌های نوینی در این‌باره وجود دارد از آن استقبال می‌کنیم. وزیر کشور با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد‌مخدر نقش هماهنگ‌کننده و سیاستگذاری دارد، افزود: این ستاد حدود ۲۲عضو دارد که هر یک وظیفه ذاتی در امر مبارزه با مواد‌مخدر را داشته که هر یک بودجه جداگانه هم در این خصوص دارند، بنابراین ستاد با ایجاد نقش هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها در راستای هرچه بهتر انجام وظایف و اقدامات این دستگاه‌ها اقدام می‌کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، وی تصریح کرد: ستادها به‌طور کلی نقش هماهنگ‌کننده دارند اما شورای اجتماعی کشور با توجه به جلسات پنجگانه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشتیم برای آن ساختار و منابع جدید ایجاد شد و از آن پس مسائل مرتبط با امور اجتماعی کشور از طریق سازمان امور اجتماعی پیگیری می‌شود و در این زمینه نیز برنامه‌ها به‌صورت مناسب در حال انجام است و گام‌های بزرگی برداشته شده همچنین دادستان تهران در جلسات حضور دارند. وزیر کشور درباره چگونگی و نحوه فعالیت NGO‌ها و خیریه‌ها گفت: در دولت نیز در زمینه چگونگی و نحوه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد مصوبه‌ای داشتیم که این مصوبه برای تبدیل به قانون هرچه زودتر تقدیم مجلس می‌شود.

وی درخصوص پروتکل نصب دوربین‌های شهری اظهار داشت: معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور مشخصات فنی دوربین‌های مورد نظر را برای نصب در شهرها و اماکن تعیین کند تا براساس آن اقدام به خرید و نصب دوربین‌ها شود. وزیر کشور تأکید کرد: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر و با توجه به اقدامات صورت گرفته شاهد ارتقای امنیت هستیم؛ البته نه بدان معنا که فضا امنیتی شده بلکه احساس امنیت بالا رفته است.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید قاطعانه با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند. با پرداخت جریمه به راحتی از کنار این مسائل عبور نکنید بلکه باید این ساخت و سازها تخریب شوند. وی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی کمپ‌های غیرمجاز اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته که باید جدی دنبال شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ کمپ غیرمجاز شناسایی و پلمب شده است. در این زمینه سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت متولی هستند که باید اقدامات جدی‌تری داشته باشند. وزیر کشور با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان‌های استان تهران از استاندار تهران خواست گزارش جامعی از وضعیت شهرستان‌ها و شهرک‌های اطراف تهران تهیه و ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید