• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 1 بهمن 1396
کد مطلب : 4788
+
-

تصویب یک فوریت طرح استخدام مربیان پیش‌دبستانی

 

به گفته یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس، یک فوریت طرح استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی قبل از سال91، نیروهای پیش‌دبستانی، خرید خدماتی حق‌التدریسی و غیرحق‌التدریسی، در قالب برگزاری آزمون، در مجلس تصویب شد.

جبار کوچکی‌نژاد در برنامه پرسشگر شبکه آموزش گفت: در مجلس هشتم، قانونی را وضع کردیم تا همه افرادی که در نهضت سوادآموزی فعالیت می‌کردند جذب آموزش و پرورش شوند. این موضوع مربوط به افرادی می‌شود که دارای مدرک کاردانی و بالاتر بودند، اما بعد از آن نهضت سوادآموزی نیروهای جدید را جایگزین این افراد کرد. البته در مجلس نهم بحث استخدام نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات را داشتیم که این در مجلس دهم نیز دنبال شده و موضوع استخدام آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نیز اضافه شد و این مربوط به افرادی است که قبل از سال91 در نهضت فعالیت می‌کردند.

وی افزود: هر سال هزاران نفر را به‌صورت آزاد وارد آموزش و پرورش می‌کنیم، درحالی‌که بهتر است نیروهای نهضت سوادآموزی را جذب کنیم. درخصوص استخدام نیروهای سوادآموزی، پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات، نمایندگان مجلس طرحی را آماده کردند که یک فوریت آن تصویب و به کمیسیون آموزش ارائه شده و هم‌اکنون در نوبت طرح‌ در صحن علنی مجلس است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید