• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47904
+
-

حناچی: امیدوارم راندمان بازیافت زباله را افزایش دهیم

شهردار تهران در جشن چهل سالگی انقلاب که توسط سازمان مدیریت پسماند برای خانواده‌های کارکنان این سازمان برگزار شده بود، شرکت کرد. به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: «پیامبر می‌فرماید که بهترین مردم کسی است که نفعش به دیگران برسد و چه خدمتی بالاتر از زحماتی که کارکنان سازمان مدیریت پسماند انجام می‌دهند و من از همه این عزیزان در این مراسم تشکر می‌کنم.» شهردار تهران با اشاره به حجم بالای تولید پسماند در پایتخت تأکید کرد: «حجم بالایی از زباله و نخاله در شهر ما تولید می‌شود که روزانه بالغ بر ۹ هزار تن است و تصور کنید که برای جابه‌جایی این مقدار زباله چقدر کامیون در شهر تردد می‌کنند. علاوه بر این ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی هم داریم که ما نمی‌توانیم همه اینها را با بازیافت به چرخه برگردانیم و امیدوارم بتوانیم راندمان بازیافت زباله را افزایش دهیم.» 

 او یادآور شد:‌ «در نمایشگاه اکسپو در میلان در سال ۲۰۱۶ در غرفه آلمان میزان زباله تولیدی یک خانواده آلمانی در سال را به نمایش گذاشته بودند که به اندازه یک ساختمان چند طبقه بود. من فکر می‌کنم اگر چنین کاری برای یک خانواده ایرانی انجام شود میزان زباله تولید شده بسیار بیشتر خواهد بود.» 

پیش از سخنان شهردار تهران، محمود میرلوحی در سخنان کوتاهی از خانواده سازمان مدیریت پسماند تشکر کرد. عضو شورای شهر تهران در بخشی از سخنان خود از رسانه‌ها خواست که شهرداری را در ارتقای فرهنگ مردم در کاهش تولید زباله و بازیافت آن از مبدا یاری کنند و گفت: «به‌صورت متوسط سالانه هزار میلیارد تومان می‌توان با بازیافت به چرخه زندگی برگرداند. ما باید با پسماند مسئولانه‌تر برخورد کنیم و به آن نگاهی اقتصادی‌تر داشته باشیم. رسانه‌ها کمک کنند تا فرهنگ مردم درباره تفکیک زباله از مبدا ارتقا یابد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید