معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: نباید انتظار داشته باشیم که حتما هر پروژه تحصیلات تکمیلی که اجرا میشود، کاربردی باشد. مسعود برومند اظهار کرد: هدفمند کردن پایاننامههای تحصیلی یک راهبرد اساسی است که دانشگاهها باید در این مسیر با توجه به شرایط فرهنگی و ساختار سازمانی خود، روشهای لازم را اتخاذ کنند. وی درباره کاربردی شدن پایاننامههای دانشجویی در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز گفت: وقتی مقاطع تحصیلات تکمیلی را با ارائه مقاله میسنجید، در واقع در حال حرکت روی لبههای تیز علم هستید، بنابراین نمیتوانید بگویید که درحال حاضر همه پایاننامههای تحصیلات تکمیلی باید کاربردی باشد.