• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47801
+
-

اجیرکردن ابلیس برای قتل پدرخوانده

اجیرکردن ابلیس برای قتل پدرخوانده

راز قتل پیرمردی در شهرک غرب با دستگیری پسرخوانده وی و اعترافات او فاش شد. به گزارش همشهری، بامداد 21بهمن‌ماه گزارش قتل مردی 68ساله در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در شهرک غرب به قاضی جنایی تهران اعلام شد. مرد میانسال خفه شده و دستانش با شلوار و تی‌شرت و پاهایش با پتوی مسافرتی بسته شده بود. خانه وی کاملا به‌هم‌ریخته و وسایل گران‌قیمتش نیز سرقت شده بود. تیم جنایی در نخستین اقدام به تحقیق از پسر مقتول پرداخت و او گفت: 20سال پیش مادرم فوت شد و پدرم پس از مرگ مادرم دوبار ازدواج کرد اما همسرانش فوت شدند. با این حال پسر همسر سومش گاهی به پدرم سر می‌زد و اصرار داشت که پدرم بخشی از اموالش را به نام او بزند. وی ادامه داد: پس از آن پدرم تمام اموالش را به نام من زد تا اینکه روز حادثه پسرخوانده پدرم (پسر همسر سوم او) به من زنگ زد و گفت به خانه پدرم رفته تا به او سری بزند اما هرچه در می‌زند کسی جوابش را نمی‌دهد. در آن شرایط خودم را به خانه پدرم رساندم و پس از باز کردن در با جسد او روبه‌رو شدم.

رد پای آشنا 
پس از تحقیقات میدانی و با توجه به اینکه قفل در سالم بود، فرضیه جنایت از سوی یک آشنا قوت یافت. به این ترتیب پسرخوانده 32ساله مقتول به‌عنوان تنها مظنون بازداشت شد و در جریان تحقیقات راز قتل پیرمرد را فاش کرد و مدعی شد که جنایت از سوی یکی از دوستانش که به ابلیس سیاه معروف است، رخ داده است. وی گفت: دوستم علی یکی از اشرار منطقه ستارخان است که حدود 3‌ماه از آزادی‌اش از زندان می‌گذرد. او را اجیر کرده بودم که به خانه پدرخوانده‌ام دستبرد بزند و قرار نبود او را به قتل برساند. حتی برای انجام این کار در خانه پدرخوانده‌ام را به رویش باز گذاشتم و نمی‌دانم چه شد که او و همدستانش وی را به قتل رساندند.
پس از اعترافات پسر جوان، دستور بازداشت دوست وی یا همان ابلیس سیاه که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت، زورگیری، ضرب و جرح، تهدید شهروندان و آزار و اذیت است، صادر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که او آخرین بار در سال91 به ‌اتهام آزار و اذیت پسری 21ساله دستگیر شده و به زندان افتاده بود. در آن پرونده، وی متهم بود که با تهدید چاقو پسر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از آن، این جوان و خانواده‌اش را تهدید می‌کرد که اگر از او شکایت کنند، آنها را به قتل می‌رساند. مأموران همچنین متوجه شدند که ابلیس سیاه تخصص‌اش سرقت از خانه زنان و مردان سالخورده بوده است. وی ابتدا به‌عنوان نظافتچی وارد خانه طعمه‌هایش می‌شد و بعد از شناسایی کامل خانه، دست به سرقت از آنجا می‌زد. او در یکی از سرقت‌هایش عتیقه‌های باارزشی را از خانه یک پزشک سالخورده سرقت کرده بود. با این اطلاعات، متهم سابقه‌دار 23بهمن‌ماه در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش بازداشت شد. علی پس دستگیری به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: چند وقت پیش با ناصر، پسرخوانده مقتول آشنا شدم. او می‌گفت که مشکل مالی دارد و پدرخوانده‌اش پولدار است و در خانه‌اش گاوصندوقی دارد پر از پول، طلا و اسناد مالکیت. ناصر از من خواست تا به خانه پدرخوانده‌اش بروم و محتویات گاوصندوق را سرقت کنم. قرار بود اسناد مالکیت به ناصر و طلا و جواهرات داخل گاوصندوق نیز به من برسد. من هم با همدستی 2نفر از دوستانم شبانه به خانه مقتول رفتیم و دست و پا و دهانش را محکم بستیم و پس از کتک زدن او محل نگهداری پول و طلاجات را پیدا کردیم و آنها را دزدیدیم. بعد هم او را دست و پا بسته رها کردیم و رفتیم و خبر نداشتیم که او جانش را از دست داده است.
پس از اعترافات ابلیس سیاه، 2همدست وی نیز دستگیر شدند و به جرم خود اقرار کردند. این در حالی بود که در مخفیگاه ابلیس ‌سیاه مقدار زیادی طلا و اموال قیمتی کشف شد که مشخص شد او و همدستانش از خانه افراد سالخورده دیگری هم سرقت کرده‌اند. مأموران متوجه شدند که آنها قصد داشتند با این شگرد در شهرهای تبریز و اصفهان نیز سرقت کنند که دستگیر شدند. به گفته سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، تحقیقات تکمیلی از آنها برای کشف دیگر جرایمشان ادامه دارد. وی همچنین از شهروندانی که بدین شیوه هدف سرقت و زورگیری در خانه‌هایشان قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی متهمان به اداره دهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید