• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47774
+
-

4ستاره پشت در فدراسیون کشتی

4ستاره پشت در فدراسیون کشتی

پس از ناکامی کشتی‌گیران در مسابقات جهانی بوداپست، رسول خادم از سمت خود استعفا کرد و حمید بنی‌تمیم- نایب‌رئیس فدراسیون وقت - به‌عنوان سرپرست فدراسیون مشغول به‌کار شد. از همان زمان گمانه‌زنی‌ها برای جانشین رسول خادم آغاز شد حال قرار است ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون هفته اول اسفندماه آغاز شود و این پایان گمانه‌زنی برای ریاست فدراسیون کشتی است. با این اتفاق یک نفر که به‌صورت پنهانی و با حمایت برخی‌ از اهالی کشتی در حال فعالیت‌ انتخابی است چاره‌ای جز ثبت‌نام در مهلت قانونی نخواهند داشت و این یعنی پایان فعالیت پنهان.

  چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند؟
وزارت ورزش و جوانان بارها اعلام کرده که ثبت‌نام سرپرست‌های فدراسیون در انتخابات بلامانع است و این یعنی حمید بنی‌تمیم بدون منع قانونی می‌تواند در انتخابات فدراسیون ثبت‌نام کند. بنی‌تمیم مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در دوره اول ریاست خادم به‌عنوان دبیر فدراسیون منصوب شد و در دوره دوم به سمت نایب‌رئیسی رسید. بنی‌تمیم که هنوز تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات نگرفته اگر بزرگان این رشته پا به عرصه انتخابات بگذارند کنار خواهد کشید. ولی از انتصابات و رایزنی‌های بنی‌تمیم مشخص است سودای ریاست را در سر دارد. علیرضا دبیر ثبت‌نامش در انتخابات فدراسیون تقریبا قطعی است و رایزنی‌هایش را از مدت‌ها قبل آغاز کرده است. دبیر، فینالیست 5 دوره پیاپی مسابقات جهانی و المپیک است که توانسته طلای المپیک سیدنی در سال2000، طلای جهان در سال1998و 3 نقره جهان در سال‌های 1999، 2001، 2002 را در کارنامه افتخارات خود ثبت کند. علیرضا حیدری و عباس جدیدی قهرمانان دیگر عنوان‌داری هستند که احتمال ثبت‌نام آنها وجود دارد. حیدری دارنده برنز المپیک آتن و طلای جهان در سال 1998در تازه‌ترین اظهارنظرش عنوان کرده اگر او را نخواهند باز می‌آید تا تکلیفش را انجام داده باشد. او معتقد است در زمان حضور خادم فضا برای همکاری وجود نداشته ولی حالا می‌شود به کشتی کمک کرد.

  خادم از سایه بیرون می‌آید؟
غیر از یک دوره کوتاه در زمان وزارت محمود گودرزی، امیررضا خادم در همه 6سالی که معاون وزارت ورزش و جوانان بوده، تلاش کرده در سایه حرکت کند. با آمدن سلطانی‌فر، شایعه رفتن او در چند مقطع زمانی جدی شد. این اواخر گفته شد ممکن است به وزارت رفاه برود.
خبر تازه اما این است: خادم می‌خواهد به‌جای برادرش روی صندلی ریاست فدراسیون کشتی بنشیند.
یکی از مدیران ورزش، دیروز در یک جمع رسانه‌ای تأیید کرد که دوست مشترکی نظر او را درباره نامزدی امیررضا خادم پرسیده و او جواب داده که نه از خادم، نه از دبیر و نه از هیچ نامزد دیگری حمایت نخواهد کرد.
به این ترتیب اگر همه‌‌چیز طبق پیش‌بینی‌ها جلو برود و کسی نخواهد انصراف بدهد، در انتخابات فدراسیون کشتی، 4ستاره سرشناس دو سه‌دهه اخیر کشتی ایران سرشاخ می‌شوند.
در میان این ستاره‌ها به‌نظر می‌رسد علیرضا دبیر -حداقل در ظاهر- چند قدم از رقبا جلوتر است. او بی‌توجه به رایزنی‌‌هایی که دیگران ممکن است در سطح کلان داشته باشند، سراغ اعضای مجمع و کسانی رفته که می‌توانند در روز انتخابات تأثیر عینی داشته باشند. آخرین ملاقات او با برادران محبی بوده در حاشیه مسابقات کشتی جام تختی در کرمانشاه. خبرگزاری فارس ضمن انتشار عکس این ملاقات، یادآوری کرده که حسن و حسین محبی، از منتقدان جدی رسول خادم، رئیس مستعفی فدراسیون کشتی بوده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید