• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47773
+
-

در غیاب سنگ

پرسپولیس- استقلال خوزستان تکرار مسابقه جنجالی نیم‌فصل اول

در غیاب سنگ

نبرد استقلال خوزستان و پرسپولیس، یکی از جنجالی‌ترین جدال‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر هجدهم بود. گزارشگر بازی مدام تأکید می‌کرد که همه‌‌چیز کاملا عادی به‌نظر می‌رسد اما پرتاب سنگ از طرف سکوها به زمین مسابقه، عملا جریان بازی را مختل کرده بود. مسابقه در چند نوبت متوقف شد و در نهایت بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید. پرسپولیس و استقلال خوزستان این بار در شرایط آرام‌تری با هم مسابقه خواهند داد و بدون تردید این دوئل، این بار دیگر تحت‌تأثیر پرتاب سنگ قرار نمی‌گیرد. تیم برانکو هفته قبل برای نخستین بار در این فصل طعم شکست را چشیده و حالا قصد دارد انتقام واگذار کردن نتیجه به فولاد را از یک تیم خوزستانی دیگر بگیرد.
شکست‌خوردن پرسپولیس در لیگ هجدهم، همانقدر «نادر» بوده که برنده شدن استقلال خوزستان در این فصل کمیاب به‌نظر می‌رسد. آبی‌های اهواز در لیگ تنها 2 بار پیروز شده‌اند و آخرین بردشان در این فصل به جدال هفته هفتم با ذوب‌آهن برمی‌گردد. این تیم در 10بازی گذشته طعم پیروزی را نچشیده و در 7هفته اخیر 5 بار شکست خورده تا یک بحران تمام‌عیار را تجربه کند. حتی با وجود این نتایج ضعیف، اهوازی‌ها به کمک امتیازهای واقعی‌شان باید یک پله بالاتر از سپیدرود قرار بگیرند اما مواجه‌شدن با کسر 6‌ امتیاز از سوی فیفا، این تیم را در قعر جدول تنها گذاشته و امید بقا را برای مهره‌های استقلال خوزستان به حداقل رسانده است. نمایش تیم کریم بوستانی در مقابل پدیده، تا حدود زیادی غافلگیرکننده بود اما آنها باز هم نتیجه را به حریف واگذار کردند. آبی‌ها در حالی به نیم‌فصل دوم قدم گذاشته‌اند که در پنجره نقل و انتقالات یونس دلفی و ایمان مبعلی را از دست داده‌اند و تنها تیم بدون خرید پنجره زمستانی به شمار می‌روند.بر خلاف استقلال خوزستان، پرسپولیس نقل و انتقالات کاملا شلوغی را پشت سر گذاشت و چهره‌های تازه‌وارد زیادی را به خدمت گرفت؛ چهره‌هایی که البته هنوز با تیم‌شان هماهنگ نشده‌اند و شاید بتوانند از فرصت خوب بازی با استقلال خوزستان برای درخشیدن در ترکیب پرسپولیس استفاده کنند. بازگشت شجاع خلیل‌زاده به قلب دفاع پس از یک جلسه محرومیت، بهترین خبر برای این باشگاه به‌شمار می‌رود. احمد نوراللهی اما از این مسابقه محروم شده تا به‌احتمال زیاد ترکیب خط هافبک سرخپوشان با حضور کامیابی‌نیا، نعمتی، عالیشاه و سروش رفیعی شکل بگیرد. علیپور و ترابی نیز احتمالا درست مثل بازی قبل در خط حمله برای پرسپولیس به میدان می‌روند.
تیم برانکو در برابر فولاد، عصر کابوس‌واری را سپری کرد. آنها در این مسابقه پرماجرا، در قواره‌های یک قهرمان ظاهر نشدند اما جدال با استقلال خوزستان می‌تواند روحیه این تیم را احیا کند و قرمزها را حداقل به‌صورت موقت به صدر جدول لیگ برگرداند. شکست خوردن در جدال هفته گذشته، تنها انگیزه پرسپولیس برای درخشیدن در مسابقه امروز نیست. این تیم بعد از واگذارکردن قهرمانی لیگ پانزدهم به استقلال خوزستان در یک کورس نفس‌گیر، همیشه با انگیزه زیادی روبه‌روی این حریف قرار می‌گیرد. حتی اگر آبی‌های جنوب دیگر کوچک‌ترین شباهتی به یک تیم مدعی نداشته باشند. استقلال خوزستان ناامیدکننده‌ترین فصل ممکن را سپری می‌کند اما نباید فراموش کرد که همین تیم در برابر استقلال و پدیده، در آستانه کسب امتیاز قرار داشته و شکست‌هایی خفیف را در مقابل این رقبا تجربه کرده است. پرسپولیسی‌ها برای باقی‌ماندن در کورس، باید همه امتیازهای این مسابقه را به‌دست بیاورند. حریف این تیم نیز برای امیدواری به بقا در لیگ، باید در آزادی فراتر از حد انتظار ظاهر
 شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید