• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 1 بهمن 1396
کد مطلب : 4767
+
-

59 نمایش سهم استان‌ها از جشنواره‌تئاتر

هر ساله برای جشنواره تئاتر فجر به‌عنوان ویترین تئاتر کشور چند شاخص مهم مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرد که توجه به هنرمندان شهرستانی در این رویداد یکی از مهم‌ترین این شاخص‌هاست. این جشنواره در سی و ششمین دوره خود نیز شاهد حضور چشمگیر گروه‌های تئاتری از شهرستان‌های مختلف است و امسال نیز به سیاق سال‌های گذشته پس از برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی از هر استان یک یا دو اثر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند و پس از آن نیز با برگزاری همایش جشنواره تئاتر استان‌ها در مجموعه تئاترشهر و بررسی نمایش‌ها توسط هیأت داوران، 59نمایش در مجموع از استان‌های گلستان، البرز، چهارمحال و بختیاری، مازندران، خوزستان، مرکزی، کردستان، گیلان، کرمان، همدان، هرمزگان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اردبیل، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، قم، یزد، ایلام و لرستان به سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کردند.

 

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره، براساس آمار این رویداد هنری؛ در میان 179اثر نمایشی ایرانی 59اثر متعلق به استان‌های کشور است و 25استان از 32استان کشور در سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارند. براساس جدول سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر؛ پس از استان تهران که 67درصد آثار ایرانی این رویداد نمایشی را در اختیار دارد، استان‌های خراسان رضوی و ‌کردستان هریک با 7اثر نمایشی در بخش‌های مختلف جشنواره سی‌و‌ششم در میان دیگر استان‌ها سرآمد هستند.

 

اما جدا از پراکندگی هنرمندان استانی در سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر، برخی از شهرستان‌ها نیز با چند گروه نمایشی در این رویداد هنری حضور دارند که نشان از توجه و تلاش هنرمندان این شهرها به هنر نمایش دارد؛ شهرستان مشهد با 7اثر از استان خراسان‌رضوی و شهرستان‌های آبادان و رشت با 4اثر موفق‌ترین شهرهای جشنواره سی و ششم تئاتر فجر هستند. شهرهای یزد، مریوان و سنندج نیز با 3 اثر نمایشی موفق‌ترین شهرستان‌های غیرمرکز هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید