• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 24 بهمن 1397
کد مطلب : 47660
+
-

کارت‌های الکترونیکی، دردی از اقتصاد کوله بران دوا نکرد

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خالی شدن مرزها از مرزنشینان مساوی با به خطرافتادن منافع ملی تمام می‌شود، گفت:کارت‌های الکترونیکی بدون هیچ بهره‌ای روی دست مرزنشینان مانده است.
رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت اقتصادی کوله‌بران و مرزنشینان، گفت:متأسفانه دولت نه‌تنها حال اقتصادی کوله‌بران را به‌عنوان مرزنشینان زحمتکش بهبود نبخشیده بلکه با اقدامات خود وضعیت اقتصادی کوله بران را حادتر نیز کرده است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: تضمین منافع ملی کشور به‌طور مستقیم با تأمین اقتصاد معیشتی مرز‌نشینان در شرایطی گره خورده است که ۱۲ هزار کارت الکترونیکی برای کوله بران صادر شده است اما کارت‌های مذکور، سود اقتصادی مناسبی به هیچ وجه برای کوله بران دربرنداشته است.
وی ادامه داد‌: مسئولان دولتی بدانند و آگاه باشند؛کوله بران تنها برای تامین اقتصاد معیشتی‌شان با دشواری از قله‌های کوه بالا می‌روند؛ بنابراین سزاوار نیست،برخورد نامناسب با کوله بران در دستور کارقرار بگیرد.
خضری افزود: تا زمانی که طرح‌های الکترونیکی برای کوله بران از منظر اقتصادی مثمر ثمر نباشد، دولت می‌بایست معابر کوله‌بری را تسهیل کند زیرا کوله بران در شرایط بسیار سخت اقتصادی روزگار می‌گذرانند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خالی شدن مرزها از مرزنشینان مساوی با به خطرافتادن منافع ملی تمام می‌شود، یادآورشد:کارت‌های الکترونیکی بدون هیچ بهره‌ای روی دست مرزنشینان مانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید